لینک های دسترسی

Breaking News

گرامی‌داشت از روز کارگر در ایالات متحده


ایالات متحده امروز دوشنبه چهارم سپتمبر (۱۳ سنبله) در روز کارگر از حدود ۱۶۰ میلیون کارگر امریکایی گرامیداشت به عمل میاورد،‌ روزی که به گونهٔ غیر رسمی پایان فصل تابستان بوده و به خانواده‌ها فرصت می‌دهد تا پیش از آغاز سال تعلیمی به دیدار دوستان و اقارب شان بپردازند.

در سال ۱۸۹۴ میلادی این روز به گونهٔ رسمی به صفت رخصتی ملی اعلام شد که در آن از کارگران افریقایی که در قرن ۱۹ با شرایط دشوار کار مواجه بودند، ارجگذاری می‌شود.

کارگران سیاه پوست در قرن ۱۹ هفت روز هفته روزانه ۱۲ ساعت در مقابل دستمزد خیلی اندک کارهای شاقه انجام می‌دادند. اما اکنون در این روز مردم به پختن کباب، راه اندازی رسم گذشت و استراحت می‌پردازند.

با آنهم، مناقشه روی شرایط کار و معاش کارگران هنوز هم در امریکا یک امر معمول است.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، که خود را بیشتر از تمامی روسای جمهور طرفدار اتحادیه‌های کارگران می‌خواند، امروز برای تماشای رسم گذشت به شهر فلادلفیا رفت.

بایدن خطاب به مردم گفت: "در این روز کارگر از اشتغال تجلیل می‌کنیم، اشتغال با معاش خوب، اشتغالی که می‌توانید با آن تشکیل خانواده بدهید..."

در جریان ۳۰ ماه ریاست جمهوری جو بایدن، بیش از ۱۳ میلیون شغل جدید در اقتصاد امریکا افزوده شده است که بیشترین میزان اشتغال‌زایی در این مدت تصدی ریاست جمهوری در تاریخ امریکا است. هرچند برخی از این مشاغل در زمان همه‌گیری کووید۱۹ از دست رفته بود و با رویکار آمدن حکومت به رهبری بایدن در امریکا دوباره پر شد.

در طول سال‌ها، قوای کار در امریکا در چوکات اتحادیه‌ها کاهش یافته، اما هنوز هم بیش از ۱۴ میلیون کارگر در این کشور عضویت اتحادیه‌های کارگری را دارند.

گروه

XS
SM
MD
LG