لینک های دسترسی

Breaking News

هریس حمایت کافی نمایندگان دموکرات را برای نامزدی ریاست جمهوری امریکا به دست آورده است - رسانه‌ها


کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا
کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا

رسانه‌های امریکایی ناوقت دوشنبه ۲۲ جولای (اول اسد) گزارش دادند که کاملا هریس، معاون رییس‌ جمهور ایالات متحده، از حمایت کافی نمایندگان دموکرات برای کسب نامزدی حزبش در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ امریکا برخوردار شده است.

هریس برای اینکه نامزدی‌اش در انتخابات پنجم نومبر قطعی شود، از حدود ۴۰۰۰ نماینده، دست‌کم به حمایت ۱۹۷۶ نفر آنان نیاز دارد.

سی‌ان‌ان و سایر رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که حالا حمایت نمایندگان حوزه‌های انتخاباتی حزب دموکرات از هریس فراتر از حداقل نصاب تعیین شده، افزایش یافته است.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، پس از آنکه رقبای بالقوه هریس به شمول قانونگذاران، والیان،‌ گروه‌های کارگری و سایر شخصیت‌های با نفوذ همه از معاون رییس جمهور امریکا حمایت کردند،‌ موجی از حمایت‌ها از سوی هیات‌های ایالتی سبب شد تا هریس بیشتر از حد‌اقل نصاب، رای نمایندگان دموکرا‌ت‌ را به دست بیاورد.

هریس ناوقت روز دوشنبه به وقت شرق امریکا گفت که از حمایت کافی نمایندگان حزب دموکرات برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ "افتخار" می‌کند.

هریس با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "انتظار دارم که به زودی رسماً نامزدی [انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ] را بپذیرم.''

این حمایت نمایندگان دموکرات، نامزدی هریس را در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ تضمین می‌کند.

در صورتی که هریس به صورت رسمی نامزد دموکرات‌ها معرفی شود، دونالد ترمپ، رقیب او، برای دومین بار با یک زن در انتخابات ریاست جمهوری کشورش رقابت خواهد کرد.

ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ در یکی از تبلیغات انتخاباتی خود گفته است که هریس از حالت فزیکی و روانی بایدن آگاه بودو این ستاد گفته است: "او [هریس] زوال مشهود سلامت روانی جو را پنهان می‌کرد. اما کاملا می‎دانست که جو قادر به انجام این کار نیست."

هریس روز دوشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی گفت که با افتخار سوابق خود را پیشکش خواهد کرد. او گفت: "دونالد ترمپ می‌خواهد که کشورما را به عقب و زمانی برگرداند که اکثر امریکایی‌ها حقوق و آزادی‌های کامل نداشتند. اما ما به آیندۀ روشن‌تر فکر می‌کنیم که همۀ امریکایی‌ها در آن جا داشته باشند."

ترمپ برای نخستین بار در سال ۲۰۱۶ میلادی در مقابل هیلری کلنتن، نامزد حزب دموکرات‌‌، رقابت کرد و در نهایت با شکست کلنتن، تصدی ریاست جمهوری ایالات متحده را به عهده گرفت.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۱ جولای اعلام کرد که از کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده کناره‌ گیری کرده است. بایدن حدود ۳۰ دقیقه پس از اعلام انصراف خود از ادامه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، از معاونش، کاملا هریس، حمایت کرد.

پس از کنار رفتن رییس جمهور بایدن از رقابت ریاست جمهوری، شمار زیادی از قانونگذاران، والیان و حامیان مالی حزب دموکرات، حمایت شان را از کاملا هریس در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر اعلام کردند.

هریس ۵۹ ساله، روز گذشته فوراً پس از کنار رفتن بایدن گفت که تلاش خواهد کرد نامزدی حزب دموکرات را کسب کند.

پیش از آنکه بایدن در سال ۲۰۲۰ هریس را منحیث معاونش انتخاب کند، او سناتور ایالت کالیفورنیا بود.

این در حالی است که برخی از نظرپرسی‌های رای‌دهندگان احتمالی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت هریس در مقابل ترمپ اندکی بهتر از بایدن است و در چند نظر سنجی معدود، او از ترمپ پیشی گرفته است.

هریس گفت: "برای متحد ساختن حزب دموکرات و ملت ما و برای شکست دادن دونالد ترمپ، هر آنچه در توان دارم،‌ انجام خواهم داد. ما ۱۰۷ روز دیگر تا انتخابات داریم. در کنارهم مبارزه خواهیم کرد و در کنارهم پیروز خواهیم شد."

ساعاتی پس از آنکه بایدن از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا کنار رفت و از هریس اعلام حمایت کرد، ستاد انتخاباتی هریس بیش از ۸۰ میلیون دالر اعانه جمع آوری کرد.

این مطلب بر اساس گزارش خبرگزاری‌های اسوشیتدپرس، رویترز و شبکۀ خبری سی‌ان‌ان تهیه شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG