لینک های دسترسی

Breaking News

جوانان رای‌دهندهٔ امریکايی: سیاست‌ها را نسبت به سیاستگذاران ترجیح می‌دهیم


شماری از جوانان امریکایی که در انتخابات عمومی سال آینده واجد شرایط رای دهی می‌شوند، می‌گویند سیاست‌ها را نسبت به سیاستگذاران ترجیح می‌دهند.

کسانی که متولد پس از سال ۱۹۹۶ اند، به نام نسل زی (Generation Z) یاد می شوند و نسبت به نسل‌‌های قبلی از نظر نژادی و قومی، بیشتر متنوع، و به طرفداری از سیاست های چپ تمایل دارند.

اما براین مارکس، کارشناس سیاست اقتصادی، می‌گوید که نسل زی طرفداری از یک حزب مشخص را کنار گذاشته و بیشتر بالای سیاست‌های مشخص احزاب تمرکز می‌کنند.

محصلین دانشگاه که در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری امریکا واجد شرایط رای دهی می‌شوند، می‌گویند آنان متوجه استند که سیاست‌گذاران در مورد برخی تصامیم محافظه کارانه محکمه عالی به شمول حق سقط جنین و در نظر نگرفتن نژاد برای شمولیت در دانشگاه‌ها، چی گونه واکنش نشان می‌دهند.

پرستن رافن، محصل سال دوم ژورنالیزم در دانشگاه آستن تگزاس، از تصمیم محکمه عالی امریکا مبنی بر لغو قانون شمولیت در دانشگاه ها به اساس نژاد، حمایت کرده می افزاید: "دانشگاه ها باید به اساس درخواست متقاضیان تصمیم بگیرند، نه به اساس نژاد افراد. به نظر من همه باید مساوی باشند."

محکمه عالی امریکا در این اواخر در نظر گرفتن نژاد درخواست کنندگان را برای شمولیت در دانشگاه ها لغو کرد.

الیزابت اندریوس بک، محصل دیگری که تازه از لحاظ سنی واجد شرایط رای دهی شده، می‌گوید حقوق زنان و سیاست های اقتصادی برای او مهم است.

او گفت: "مشخصاً از سال گذشته به اینسو مسله حق سقط جنین بسیار در ذهنم جا گرفته و مسله قرضه محصلین هم مهم است."

قبل از وقت است تا گفته شود که رای نسل زی چی تاثیری روی نتایج انتخابات سال ۲۰۲۴ خواهد داشت.

اندرا گیلپسی، کارشناس امور سیاسی، به صدای امریکا گفت: "در مقایسه با یک رای دهنده ۲۰ ساله، فرد ۴۵ ساله بیشتر علاقمند رای دهی است، بخاطری که تجربه دارد و پروسهٔ سیاسی را تا حدی بهتر درک می کند."

اویشی مکپادیا، محصل ۲۰ ساله، در حالی که از تصمیم اخیر محکمه عالی امریکا انتقاد می‌کند، می گوید او مطمین نیست که همه جوانان همسن و سال او در انتخابات سال آینده شرکت کنند.

مکپادیا افزود: "مطلقاً رای می‌دهم اما سایر همسن و سالانم نظریات جداگانه دارند به خاطری که من دوستانی دارم که معتقد استند رای آنها شمار نمی‌شود."

پرسش که مطرح می‌شود این است که آیا سیاستمداران برای تغییر دیدگاه این دسته جوانان چی کار کرده می‌توانند؟

رابرت دی آسترو، استاد حقوق، می‌گوید که رهبران سیاسی نیاز دارند تا با جوانان بنشینند و دیدگاه ها و نگرانی های آنان را بشنوند.

آسترو به این باور است که جوانان نسل زی که برای نخستین بار رای می‌دهند، برای آشنایی با پروسه ثبت نام و رای دهی به رهنمایی نیاز دارند.

XS
SM
MD
LG