لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: روسیه و ایران همکاری‌های نظامی خویش را افزایش می‌دهند 


شورای امنیت ملی ایالات متحده امروز ۱۵ می (۲۵ ثور) گفت که روسیه و ایران مشارکت دفاعی خویش را به گونهٔ بی سابقه افزایش می‌دهند. این در حالی است که پس از تحریم‌های غربی، مسکو روابط خود با ایران را بهبود بخشیده است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت که مسکو منحیث یک بخش از افزایش همکاری با ایران در پی به دست آوردن طیاره‌های بی‌سرنشین پیشرفته است.

او به خبرنگاران گفت که دید و بازدید میان ایران و روسیه برای "فروش و خرید تسلیحات پیشرفته، به ویژه طیاره‌‌های بی‌سرنشین پیشرفته در حال حاضر ادامه دارد".

این در حالی است که روسیه با وجود آنکه یک قدرت نظامی بزرگ در جهان است، مجبور شده است در جنگ اوکراین بر اکمالات ایران اتکا کند.

کربی افزود که این مشارکت تمام عیار بوده و برای اوکراین، منطقه، شرق میانه و جامعهٔ بین المللی زیان‌آور است.

این مقام امریکایی گفت که تعزیرات بیشتر بر افرادی که در این معامله دخیل اند به زودی اعلام خواهد شد: "ما از ابزاری که در دسترس داریم برای فاش سازی و مختل کردن این فعالیت‌ها استفاده خواهیم کرد و آماده ایم کار‌های بیشتر انجام دهیم."

جان کربی اضافه کرد که ایران از ماه اگست به اینسو بیش از ۴۰۰ طیاره‌ٔ بی‌سرنشین را به روسیه تحویل داده است و در عوض می‌خواهد هلیکوپتر‌های تعرضی، سیستم‌های رادار و طیاره‌های تعلیمی محاربوی را از روسیه خریداری کند.

با آنهم او افزود که امریکا در بخش میزایل‌های بالستیک میان این دو کشور تا اکنون هیچ گونه تحرکی را شاهد نبوده است.

ولادمیر زیلینسکی، رییس‌ جمهور اوکراین که خواهان به دست آوردن طیاره‌های جنگی غربی است، امروز در جریان دیدار از بریتانیا تعهد کمک‌ صدها میزایل و طیاره‌های بی‌سرنشین را به دست آورد.

XS
SM
MD
LG