لینک های دسترسی

Breaking News

آیا کارکردن از خانه موثریت دارد؟


شماری از کارفرمایان امریکایی می‌خواهند تمامی کارمندان شان در محل کار حاضر باشند، اما اکثریت کارمندان در ایالات متحده مایل اند از منازل شان کار کنند. این در حالی است که برخی از شرکت‌ها در باره موثریت کاراز خانه نگرانی داشته و از نرم‌افزار کمپیوتری برای نظارت کارمندان شان استفاده می‌کنند.

در کشورهای پیشرفته کار از راه دور یا از خانه به یک رویکرد جدید تبدیل شده است. اما با وجود آنکه برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کار از خانه می تواند مفید باشد، برخی شرکت ها و سازمان ها نرم افزارهایی "باس ویر" برای نظارت از کار کارمندان شان استفاده می کنند.

این نرم افزارمی تواند استفاده از صفحه کلید کمپیوتر و حرکت چشم کارمندان را ردیابی کند و از مانیتورکمپیوتر کارمندان عکس برداری کند و وبسایت هایی را که کارمند باز کرده، ثبت کند.

جرد براون، مدیر اجرایی شرکت هب ستف که تولید کنندۀ نرم افزار باس ویر است می‌گوید که این نرم افزار می‌تواند تمامی فعالیت های کاربران را شناسایی می‌کند.

اما این نوع نظارت از کار ممکن تاثیرات منفی داشته باشد. یک نظرسنجی وبسایت دروازۀ شیشه‌ای (Glassdoor) که در آن ۲۰۰۰ متخصص اشتراک کرده بود، نشان می‌دهد که تنها ۴۰ درصد اشتراک کنندگان گفته اند که در نظارت از کارشان احساس موثریت کمتر دارند.

ستفنی الستون، متخصص منابع بشری و استخدام می‌گوید که اوقات کاری قابل انعطاف منجر به بلند رفتن موثریت کارمیان کارمندان شده است و برنامه های کمپیوتری نظارت کننده، رضایت کارمندان را کاهش می دهد.

وی افزود: "اگر ما در کل نظر بیاندازیم که شرکت‌ها از این برنامه های نظارتی کمپیوتری بر کارمندان شان استفاده می کنند، به شما می توانم به ضمانت بگویم که ما شاهد ترک گسترده کار از سوی کارمندان خواهیم بود."

انیتا ویلیمز وولی، استاد در دانشگاه کارنگی میلن به یک ادارۀ حکومت ایالات متحده اشاره می کند که در سال ۲۰۱۵ نظارت از کارمندان خود را آغاز کرده بود.

او گفت:‌"تحقیقات نشان می دهد که خلاقیت در کار با فراهم کردن زمینه تفریح و وقفه های منظم در جریان کار یا با تعامل با یک همکار و بعداً رفتن به حل کردن مشکل، میسر می‌گردد. بنابراین روش های نظارتی سنتی ممکن در واقعیت نتیجه منفی داشته باشد."

اما مثل کار از خانه، برنامه نظارتی باس ویر ممکن باقی بماند.

بر اساس نظرپرسی سال ۲۰۲۴ که به همکاری نهاد فوربس ادوایزر صورت گرفت، ۴۳ درصد کارمندان گفته اند که کارفرمایان شان فعالیت های آنلاین آنها را با تحقیق و بررسی سطح بالاتر نظارت می‌کنند و کارمندان که به طور مختلط از خانه و دفتر کار می‌کنند به طور ویژه شاهد این نظارت بوده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG