لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به اوکراین بستۀ کمکی جدید نظامی ۲۰۰ میلیون دالری را اعلام می‌کند


وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که واشنگتن بستۀ کمک‌های نظامی جدید را به اوکراین فراهم خواهد کرد که ارزش آن به ۲۰۰ میلیون دالر می‌رسد. این در حالی است که مخالفت قانونگذاران جمهوری‌خواه امریکا مشکلی را در زمینۀ آیندۀ کمک‌های واشنگتن به اوکراین ایجاد کرده است.

لوید آستن در کنار ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، امروز چهارشنبه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) در نشست بین المللی برای حمایت از کیف در بروکسل گفت که این بستۀ کمک‌های امنیتی به زودی اعلام خواهد شد.

او افزود که این بستۀ کمکی شامل، مهمات دافع هوا، توپخانه، راکت‌ها و تسلیحات ضد تانک خواهد بود.

پس از آن که کانگرس ایالات متحده در بودجۀ سالانۀ حکومت امریکا، کمک‌ها برای اوکراین را منظور نکرد، این نخستین بار است که بستۀ کمکی جدید به اوکراین اعلام می‌شود.

با آنهم، وزیر دفاع ایالات متحده یک بار دیگر به تعهد دوامدار با اوکراین تاکید کرده گفت: "تا زمانی که نیاز باشد در کنار اوکراین خواهیم ایستاد".

حکومت ایالات متحده صلاحیت دارد تا بدون منظوری کانگرس، به ارزش بیش از پنج میلیارد دالر تجهیزات را از ذخایر وزارت دفاع به اوکراین انتقال دهد.

در این حال، یک مقام امریکایی در بروکسل گفت که نگرانی فوری در رابطه به کمک با اوکراین وجود ندارد.

واشنگتن بزرگترین کمک کنندۀ تجهیزات و تسلیحات نظامی به اوکراین بوده و کاهش در معاونت‌های امریکا ضربۀ قدرتمند به اوکراین خواهد بود.

وزیر دفاع امریکا گفت که واشنگتن به فراهم آوری حدود ۴۳.۹ میلیارد کمک‌های امنیتی به اوکراین متعهد است. این در حالی است که کشورهای دیگر در مجموع بیش از ۳۳ میلیارد دالر به کیف تعهد کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG