لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: یهودستیزی در دانشگاه‌های امریکا به سطح 'هشداردهنده' افزایش یافته است


قصر سفید گفته است که برای مقابله با افزایش "هشداردهندۀ" یهودستیزی در مکاتب و دانشگاه‌های ایالات متحده پس از آغاز جنگ حماس و اسراییل، گام های برداشته شده است.

دوگلاس امهوف، همسر کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده، روز دوشنبه ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) در نشستی با رهبران سازمان‌های عمدۀ یهودی امریکا در مورد اقدامات برای مقابله با این وضعیت صحبت خواهد کرد.

میگول کاردونا، وزیر معارف ایالات متحده، و برخی مقام‌های دیگر امریکایی در اواخر این هفته از یک نهاد آموزشی در امریکا دیدن کرده و با دانش‌جویان یهودی میز گردی خواهد داشت.

قصر سفید همچنین گفته است که وزیران عدلیه و امنیت داخلی ایالات متحده در این زمینه با دانشگاه‌های امریکایی به تماس بوده اند.

امهوف که خود یهودی است، پس از بروز نگرانی‌ها به خاطر افزایش یهودستیزی، نقش رهبری کننده را در حکومت ایالات متحده برای رسیدگی و تماس با جامعۀ یهودی این کشور به عهده گرفته است.

دانشگاه کورنل در ایالت نیویارک گفته است که پولیس سرگرم تحقیق در مورد تهدیدات ضد یهودی است که در چند روز گذشته علیه دانش‌آموزان یهود این نهاد آموزشی در فضای آنلاین پخش شده است.

قصر سفید آمار دقیقی را در مورد افزایش رویدادهای یهودستیزانه در مکاتب و دانشگاه‌های امریکایی نشر نکرده است، اما تنش‌های کنونی در شرق میانه مباحث خشمگینانه‌ای را در نهادهای آموزشی امریکا خلق کرده است.

دانشگاه‌های هاروارد، ستنفورد و نیویارک شاهد برخوردهای تند میان دانش‌جویان، استادان و کارمندان این نهادهای علمی و آموزشی بوده است که پخش آن در شبکه‌های اجتماعی منجر به مناظرۀ داغ شده است.

در دانشگاه هاروارد، بیانیه‌ای با امضای چندین گروه دانش‌آموزان که در آن نگاشته شده است "رژیم اسراییل را مسوول کلی تمام خشونت‌های جاری بپندارید" با واکنش‌ تند و خشمگینانه روبرو شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG