لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: اسراییل برای کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه تلاش می‌کند 


سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید می‌گوید که اسراییل برای کاهش تلفات غیرنظامیان در غزه تلاش می‌کند.

این در حالی است که با آغاز دوبارۀ جنگ میان اسراییل و حماس، نگرانی‌های بین المللی در مورد تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، امروز سوم دسمبر (۱۲ قوس) همچنان تاکید کرد که استخبارات ایالات متحده از طرح حماس برای حملهٔ ناگهانی بر اسراییل، آگاهی نداشت.

نیویارک تایمز، هفتهٔ گذشته گزارش داد که مقامات اسراییل سندی را در این مورد، یک سال پیش از حملهٔ هفتم اکتوبر، به دست آورده بودند.

بر اساس معلومات گروه حماس، در جریان حملات اسراییل تا اکنون بیش از ۱۵۵۰۰ نفر در غزه کشته شده اند، اما کربی به شبکهٔ تلویزیونی ای‌بی‌سی گفت که اسراییل به تقاضای امریکا برای حفاظت از غیرنظامیان، پاسخ داده است.

او گفت: "ما باور داریم که آنان پیام‌های ما را پذیرفته و برای به حد اقل رساندن تلفات غیرنظامیان تلاش می‌کنند، به شمول نشر نقشهٔ آنلاین جاهایی که باشندگان غزه می‌توانند به آنجا رفته و امن باشند."

این در حالی است که اسراییل حملات شدید هوایی و زمینی را بر غزه، پس از هفت روز آتش‌بس، دوباره آغاز کرده است.

ران دیرمر، وزیر امور استراتیژیک اسراییل، به شبکهٔ تلویزیونی ای‌بی‌سی گفته است که تلاش‌ها برای کاهش تلفات غیرنظامیان "عمدی و بی‌پیشنه" است.

در این حال، تدروس ادهانوم گیبرییسوس، رییس سازمان جهانی صحت، با نگرانی از وضعیت در غزه گفت: "آنچه را که ما مشاهده کرده ایم، نمی‌شود در واژه‌ها گنجاند".

رییس سازمان جهانی صحت گفت که اسراییل و حماس "همین اکنون" باید آتش‌بس کنند.

مقامات اسراییلی گفته اند که در حملۀ هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۴۰ نفر دیگر از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شد.

اسراییل در واکنش به این حمله، غزه را آماج حملات پیهم هوایی قرار داد که به گفتۀ مقام‌های فلسطینی، تا کنون در این حملات بیش از ۱۵۵۰۰ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG