لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای دنمارکی برای حفاظت از اماکن یهودی و اسراییلی اعزام می‌شوند


گروهی از سربازان دنمارکی در حال رژۀ نظامی
گروهی از سربازان دنمارکی در حال رژۀ نظامی

مقامات دنمارکی می‌گویند که در پاسخ به افزایش یهود ستیزی در بحبوحهٔ جنگ میان اسراییل و تندروان حماس در غزه، نیروهای اردوی دنمارک برای حفاظت از اماکن یهودی و اسراییلی در آن کشور اعزام خواهند شد.

پیتر هاملگراد، وزیر عدلیهٔ دنمارک، امروز سوم دسمبر (۱۲ قوس) گفت: "تنش در شرق میانه به افزایش کاملاً غیرقابل پذیرش یهود ستیزی و ناامنی برای یهودیان در دنمارک منتج شده است. ما در وضعیتی قرار گرفته ایم که در آن تهدید تروریستی که بر دنمارک می‌چرخد، جدی است."

وزارت دفاع دنمارک گفت که تنش‌ غزه منابع پولیس این کشور را خیلی مصروف نگهداشته و چندین مظاهره در زمانی راه اندازی می‌شود که قرآن سوزی توسط گروه‌های ضد مهاجرت یا ضد افراطیت، تنش‌ها را شعله‌ور کرده است.

این وزارت افزوده است که با در نظر داشت این وضعیت، نیروهای اردو در بخش نظارت از اماکن یهودی و اسراییلی، مانند کنیسه‌ها یا سفارت اسراییل، در کوپنهاگن، پایتخت دنمارک، کمک خواهند کرد.

وزارت دفاع دنمارک گفته است که روند اعزام نیروهای اردو به تاریخ ششم دسمبر آغاز خواهد شد.

بر اساس معلومات انستیتیوت مستقل مطالعات اوتریکسپولیتیسکا، در این کشور اروپایی در بین ۶۰۰۰ تا ۸۰۰۰ یهودی زیست دارند.

اما مقامات دنمارک در مورد این که آیا اقدامات محافظتی مشابه برای اماکن اسلامی در این کشور نیز اتخاذ خواهد شد یا نه، به پرسش‌های فرانس‌پرس پاسخ نداده اند.

ماه گذشته، پارلمان دنمارک مناظره‌ها در مورد لایحهٔ منع سوختاندن نسخه‌های قرآن و نشانه‌های سایر ادیان را آغاز کرد.

حکومت دنمارک به دنبال هشدارها پیرامون خطرات امنیتی، طرح ممانعت از سوختاندن نسخه‌های قرآن را اعلام کرد.

مقامات اسراییلی گفته اند که در حملۀ هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۴۰ نفر دیگر از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شد. اسراییل در واکنش به این حمله، غزه را آماج حملات پیهم هوایی قرار داد که به گفتۀ مقام‌های فلسطینی، تا کنون در این حملات بیش از ۱۵۵۰۰ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG