لینک های دسترسی

Breaking News

کربی: امریکا خواستار 'توقف هر چه فوری' جنگ بین اسراییل و حماس است


جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید

قصر سفید گفته است که خواستار توقف هرچه فوری جنگ میان اسراییل و حماس است، حالانکه وزیر دفاع اسراییل گفته است که این جنگ چند ماه دیگر طول خواهد کشید.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید روز پنجشنبه ۱۴ دسمبر (۲۳ قوس) گفت که جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی قصر سفید در جریان سفرش به اسراییل در مورد کاهش شدت عملیات نظامیان اسراییلی در غزه نیز صحبت کرده است.

تلفات فزایندهٔ غیرنظامیان در عملیات اسراییل بر غزه مایهٔ کشیدگی میان ایالات متحده و اسراییل شده است.

کربی در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت که همه خواستار "توقف هرچه فوری" جنگ اند و اگر حماس بخواهد جنگ همین امروز متوقف خواهد شد، اما به گفتهٔ وی به نظر می‌رسد که این کار در حال حاضر تحقق نخواهد یافت.

او گفت که واشنگتن شرایط را برای اسراییل دیکته نمی‌کند، اما به گفتهٔ وی سولیوان در دیدار با مقام‌های اسراییلی "پرسش‌های دشواری" را در مورد تهاجم نظامی اسراییل بر غزه مطرح کرده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده که از قاطعانه از اسراییل حمایت کرده است، روز سه شنبه از تلفات غیرنظامیان فلسطینی در غزه انتقاد شدید کرد و گفت که اسراییل با بمباردمان بی‌رویهٔ غزه، حمایت جهانی را از دست می‌دهد.

در همین حال، بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل روز پنجشنبه در دیدار با سولیوان گفته است که جنگ با حماس تا زمان "پیروزی مطلق" ادامه خواهد داشت.

دفتر نتنیاهو با انتشار بیانیه‌ای گفته است که در این دیدار در مورد تهدیدهای منطقه‌ای از جمله تهدید حزب‌الله لبنان و حوثی‌های یمن، رهایی گروگان‌ها از چنگ حماس و تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه صحبت شده است.

از سوی دیگر یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل به سولیوان گفته است که جنگ با حماس زمانگیر بوده و به گفتهٔ وی این جنگ ممکن ماه‌ها به درازا بکشد و در نهایت "اسراییل پیروز و حماس نابود" شود.

مشاور امنیت ملی قصر سفید با هدف کاهش تلفات غیرنظامیان فلسطینی، به اسراییل سفر کرده است.

پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی ۱۲۰۰ کشته برجا گذاشت و تندروان این گروه ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند، اسراییل حملات هوایی و زمینی را بر غزه آغاز کرد که تا کنون، به گفتهٔ مقام‌های فلسطینی، منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۸۸۰۰ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG