لینک های دسترسی

Breaking News

یادبود از قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر در ایالات متحده


مراسم یادبود از قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر در پنتاگون
مراسم یادبود از قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر در پنتاگون

مقام‌های امریکایی روز چهارشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) در ۲۳مین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ بر ایالات متحده، به یادبود از قربانیان این حملات که جان حدود ۳۰۰۰ نفر را گرفت، مراسمی را برگزار کردند.

بستگان قربانیان حملات بر مرکز جهانی تجارت در نیویارک در آبدۀ یادبود از قربانیان این حمله در شهر نیویارک گرد هم آمدند. جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و کاملا هریس و دونالد ترمپ، نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا در این مراسم حضور داشتند.

کمتر از ۱۲ ساعت پس از پایان مناظره میان ترمپ و هریس، این دو نامزد رقیب، در مراسم یادبود در نیویارک با هم دست دادند.

بایدن و هریس سپس از شهر شانکس‌ویل ایالت پنسلوانیا دیدارکردند، جاییکه یک طیارهٔ ربوده شدهٔ دیگر که گمان می‌رود به سوی واشنگتن در حرکت بود، سقوط کرده بود.

آنان بعداً به پنتاگون رفتند، جاییکه ربایندگان طیارهٔ چهارمی را با دیوار آن تصادم دادند.

بایدن با نشر بیانیه‌ای یاد و خاطرۀ ۲۹۷۷ قربانی حملات ۱۱ سپتمبر را گرامی داشت.

بایدن گفت: "۲۳ سال پیش در این روز، تروریست‌ها گمان می‌کردند که ارادهٔ ما را بشکنانند و ما را به زانو دربیاورند. آنان غلط بودند. آنان همیشه غلط خواهند بود. در تاریکترین اوقات، ما روشنی را یافتیم. در مقابل ترس، ما کنار هم آمدیم - تا از کشور خود دفاع کنیم و همدیگر را کمک کنیم. به همین دلیل تروریست‌ها در همان اوایل ما را، آزادی ما را، دموکراسی‌ ما را و اتحاد ما را، هدف قرار دادند. آنان ناکام ماندند."

او اضافه کرد که امروز طولانی ترین جنگ امریکا پایان یافته است، اما تعهد این کشور به جلوگیری از حملهٔ دیگر بر امریکایی‌ها پایان نخواهد یافت.

در مراسم یادبود از قربانیان حملات ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱، همه ساله نام‌های قربانیان موقرانه خوانده می‌شود و شمار زیادی از اقارب قربانیان تصاویر آنان را با خود حمل می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG