لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها سرباز کوریای شمالی وارد کوریای جنوبی شدند و پس از فیر‌های هشداردهنده عقب رفتند


منطقه مرزی میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
منطقه مرزی میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

ده‌ها سرباز کوریای شمالی صبح سه‌شنبه ۱۸ جون (۲۹ جوزا) برای مدت کوتاهی با عبور از سرحد، وارد کوریای جنوبی شدند، اما پس از فیر‌های هشداردهنده نیروهای کوریای جنوبی،‌ دوباره عقب‌نشینی کردند.

بر اساس گزارش یونهاپ، خبرگزاری کوریای جنوبی، در جریان دو هفته‌ٔ گذشته، این دومین بار است که نیروهای کوریای شمالی از سرحد عبور کرده و داخل قلمرو کوریای جنوبی شدند.

یونهاپ از قول لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی گزارش داده است: ''ده‌ها نیروی کوریای شمالی امروز از خط علامه‌گذاری شده نظامی عبور کردند... و پس از فیر‌های هشداردهنده به سمت شمال عقب نشینی کردند.''

یونهاپ از قول لوی درستیز کوریای جنوبی همچنین گزارش داده است که چندین سرباز کوریای شمالی در نزدیکی مرز دو کوریا در اثر انفجار ماین زخمی شده‌اند. اما مقامات کوریای شمالی تا حالا در مورد این اظهارات نظامیان کوریای جنوبی تبصره نکرده‌اند.

کوریا از سال ۱۹۰۵ تا پایان جنگ جهانی دوم-۱۹۴۵- مستعمره جاپان بود. اما پس از شکست جاپان در جنگ، نیروهای ایالات متحده وارد جنوب این شبه جزیره شدند، و نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق، وارد شمال کوریا شدند.

جنگ میان شمال و جنوب در شبه جزیرهٔ به تاریخ ۲۵ جون ۱۹۵۰ آغاز شد. چین و شوروی سابق از شمال، و ایالات متحده از جنوب حمایت کردند.

جنگ کوریا در جولای ۱۹۵۳ پس از یک توافق متارکه و بدون کدام پیمان صلح بین جناح‌های متخاصم پایان یافت. با آنکه توافق آتش‌بس میان شمال و جنوب هنوز هم حفظ شده،‌ کوریای جنوبی و ایالات متحده تا هنوز با کوریای شمالی عملاً در حالت جنگ قرار دارند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG