لینک های دسترسی

Breaking News

زیلینسکی: کوریای شمالی به اردوی روسیه نیرو می‌فرستد 


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، روز یکشنبه ۱۳ اکتوبر (۲۲ میزان) کوریای شمالی را به فرستادن نیرو به اردوی روسیه متهم کرد.

رییس جمهور اوکراین در جریان یک سخنرانی گفت: "ما شاهد اتحاد فزاینده‌ای بین روسیه و رژیم هایی مانند کوریای شمالی استیم. این دیگر فقط در مورد انتقال سلاح نیست، بلکه در واقع انتقال افراد از کوریای شمالی به نیروهای نظامی اشغالگر است."

روسیه و کوریای شمالی تا اکنون در مورد این ادعای زیلینسکی اظهار نظر نکرده اند، اما روابط میان این دو کشور، به ویژه در سال‌های اخیر تقویت شده است.

زیلینسکی اضافه کرد که در چنین وضعیت، باید روابط اوکراین با شرکایش توسعه یابد. او گفت که "خط مقدم جبهه در اوکراین به حمایت بیشتر نیاز دارد."

اوکراین در این اواخر بر دریافت کمک‌های بیشتر نظامی تاکید کرده و از متحدین غربی‌اش، به ویژه ایالات متحده، خواسته است تا در کنار فراهم آوری تسلیحات بیشتر به کیف، واشنگتن به کیف اجازه دهد تا از میزایل های دور برد، در داخل خاک روسیه استفاده کند، تقاضایی که تا اکنون پذیرفته نشده است.

زیلینسکی گفت: "زمانی که ما از قابلیت‌های دوربرد بیشتر برای اوکراین و تدارکات تعیین‌کننده‌تر برای نیروهای مان صحبت می‌کنیم، این فقط فهرستی از تجهیزات نظامی نیست."

او افزود که این تقاضا در مورد افزایش فشار‌های بیشتر بر روسیه و تقویت بیشتر اوکراین است تا در مقابل مسکو ایستادگی کرده و از یک جنگ بزرگتر جلوگیری کند.

گروه

XS
SM
MD
LG