شمار کشته شدگان درگیری میان اسراییل و گروه حماس به ۲۲۰ نفر افزایش یافت

مقامات صحی اسراییل روز شنبه هفتم اکتوبر (۱۵ میزان) گفتند که در جریان درگیری میان نیروهای اسراییل و تندروان گروه حماس تا حالا ۲۲۰ نفر کشته شده اند.

ادارهٔ خدمات صحی اضطراری مگن دیوید ادوم، با نشر اعلامیه‌ای در گزارش‌های اولیه کشته شدن ۲۲ نفر را تایید کرده و گفته است که صد‌ها زخمی دیگر را تداوی کرده است.

در همین حال،‌ وزارت صحت در غزه گفته است که در نتیجهٔ حملات هوایی اسراییل دست‌کم ۱۹۸ نفر در کشته شدند. این حملات پس از آن صورت گرفت که گروه حماس حملات راکتی را بالای اسراییل انجام داد.

یک مشاور ارشد علی خامنه‌ای، رهبر ایران، از حملهٔ گروه حماس در اسراییل حمایت کرده و آنرا عملیات غرور آفرین خوانده است.

رحیم صفوی در نشست حمایت از کودکان فلسطینی در تهران،‌ پایتخت ایران گفت: ما از عملیات غرورآفرین "سیل الاقصی" حمایت می کنیم. ما از این عملیات حمایت می‌کنیم و مطمین استیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

حزب الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، با نشر اعلامیه‌ای درگیری گروه حماس با نیرو‌های اسراییلی را عملیات قهرمانانه خوانده است و گفته است که با رهبری حماس در مورد این عملیات در تماس است.

حزب الله لبنان همچنین گفته است که گروه حماس روز شنبه حملات هوایی، دریایی و زمینی را بر اسراییل انجام داده است.

اسراییل پس از آغاز حملات گروه حماس که اوایل صبح شنبه به وقت محل در نوار غزه صورت گرفت،‌ با حماس درگیر جنگ است.

گروه حزب‌الله لبنان در این اعلامیه همچنین گفته است که عملیات حماس در اسراییل "پاسخی به جنایات دوامدار اشغالگران و تداوم حمله به اماکن مقدس" است

جنگ میان حزب‌الله لبنان و اسراییل در سال ۲۰۰۶ میلادی برای ۳۴ روز دوام یافت که در نتیجهٔ آن بیش از ۱۲۰۰ نفر در لبنان کشته شدند که اکثر‌شان غیرنظامی بودند. در این درگیری ۱۶۰ اسراییلی که اکثر شان نظامیان بودند، نیز کشته شدند.

اسراییل از سال ۲۰۰۷ میلادی به اینسو پس از به قدرت رسیدن حماس، غزه را در محاصره فلج کننده‌ای قرار داده است. خشونت‌های مرگبار میان اسراییل و گروه حماس در اوایل سال گذشته آغاز شد و هر از گاهی درگیری میان دو جناح متخاصم رخ می‌دهد.

ایالات متحده و اسراییل، گروه حماس را که از حمایت ایران برخوردار است، درج فهرست سازمان‌های تروریستی کرده اند. این گروه همچنین گفته است که عملیات گروه حماس در اسراییل" پیامی برای عرب‌ها و جهان اسلام به تمام جامعهٔ بین المللی است به خصوص کسانی است که در صدد عادی سازی با اسراییل استند."