تظاهرات زنان اوکراینی و ایرانی در لندن

زنان اوکراینی معترض در لندن 

زنان اوکراینی و ایرانی ساکن شهر لندن در بریتانیا اخیراً برضد جنگ روسیه در اوکراین و سرکوبگری های دولت ایران مظاهره کردند.

زنان اوکراینی در این شهر هفته‌وار در برابر "تجاوز و توسعه طلبی روسیه" به تظاهرات می پردازند و این هفته شماری از زنان ایرانی نیز به این تظاهرات پیوستند تا در برابر آنچه آنها ظلم رژیم ایران می‌خوانند، صدا بلند کنند.

آنا، یکی از سازماندهندگان این تظاهرات که از ترس امنیت خانواده‌اش نخواست نام مکمل‌اش گرفته شود، به صدای امریکا گفت: "ما در واقع یک خط موازی بزرگی را بین مردم روسیه و عدم ایستادگی آنان در مقابل دولت شان، وقتیکه بالای اوکراین حمله ظالمانه را آغاز کرد، ترسیم کرده ایم. ما همبستگی خود را با ایرانی های اعلام می‌کنیم که از آزادی و دموکراسی در مقابل اتحاد دهشت افگنی روسیه و ایران، حمایت می‌کنند."

مقامات امریکایی گفته اند که ایران "بزرگترین حامی نظامی " روسیه در جنگ با اوکراین است.

معترضان ایرانی همچنان از تهران می خواهند که از روسیه حمایت نکند. آنها می‌گویند هدف شان از راه اندازی تظاهرات، جمع آوری کمک های مالی، و دوام جلب توجه و حمایت جهانیان از داعیه‌ای مردم اوکراین برای دفاع از خاک شان می‌باشد.

سولومیا لویس، مهاجر اوکراینی، که در یک شفاخانه در لندن کار می‌کند در اوکراین معلم موسیقی و خواننده اوپرا بود. پدرش، نیز خواننده اوپرا بود تا اینکه داوطلبانه به اردوی اوکراین پیوست.

او میگوید پدرش برای سربازان اوکراینی در خطوط مقدم جنگ، اوپرا می‌خواند. او به صدای امریکا گفت: "از آنجای که پدرم اکنون در اردوی اوکراین برضد روس‌ها می جنگد، من فکر کردم که می توانم اینجا برای آزادی کشورم بجنگم، زیرا اینجا می توانم در مظاهرات اشتراک کنم، می توانم آواز بخوانم و با آواز خواندن و براه انداختن اعتراضات، همه ما می توانیم به نوعی برای آزادی خود، برای آزادی کشورمان مبارزه کنیم."