اسراییل برای پاسخ به حملات ایران آمادگی می‌گیرد- مقام نظامی اسراییل

سیستم دفاع اسراییل (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

یک مقام نظامی اسراییل روز شنبه پنجم اکتوبر (۱۴ میزان) به خبرگزاری فرانس پرس گفت که اردوی آن کشور برای پاسخ به حملات میزایلی ایران که در هفتهٔ جاری اسراییل را آماج قرار دارد، آمادگی می‌گیرد.

این نظامی اسراییل که نخواست نامش در گزارش ذکر شود،‌ به خبرگزاری فرانس پرس گفت:" نیروهای دفاعی اسراییل به حملات بی سابقه و غیر قانونی ایران که غیرنظامیان اسراییلی و اسراییل را هدف قرار داد، آمادگی می‌گیرد."

اما این نظامی اسراییل در مورد زمان و نحوهٔ پاسخ نظامی به ایران تبصره نکرد. با اینحال، روزنامه چپ‌گرای اسراییل، هاآرتص، به نقل از نظامیان آن کشور گزارش داد که واکنش نظامی در برابر ایران"قابل توجه" خواهد بود.

این روزنامه نوشته است: "پس از حملات میزایلی تهران در این هفته، نیروهای دفاعی اسراییل برای حملات قابل ملاحظه آمادگی می‌گیرند." هاآرتص همچنین نوشته است که "اردو این احتمال را رد نمی‌کند که ایران پس از حمله اسراییل دوباره به خاک اسراییل میزایل پرتاب کند."

ایران به تاریخ اول اکتوبر نزدیک به ۲۰۰ میزایل را بر اسراییل پرتاب کرد. این دومین حملهٔ مستقیم ایران در کمتر از شش ماه بر خاک اسراییل بود. سیستم دفاع هوایی اسراییل اکثر این میزایل‌ها را در هوا رهگیری و از بین برد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که این حملات را به انتقام از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رهبر گروه حماس در تهران، پایتخت ایران، کشته شدن حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان، یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در حملۀ هوایی نظامیان اسراییلی در بیروت، پایتخت لبنان، انجام داده است.

اسماعیل هنیه، به تاریخ ۳۱ جولای در تهران کشته شد. ایران و گروه حماس هر دو کشته شدن هنیه را به اسراییل نسبت داده‌اند، اما اسراییل تا حالا دخالت در کشته شدن هنیه را تایید و یا رد نکرده است.