بوریل: تخم نفرت را که اسراییل می‌کارد برای نسل‌ها ادامه خواهد داشت 

جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیۀ اروپا

جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیۀ اروپا، روز دوشنبه ۲۲ جنوری (دوم دلو) گفت به گونه‌ای که اسراییل جنگ‌اش علیه حماس را در غزه انجام می‌دهد "بذر نفرت برای نسل‌ها است".

بوریل گفت: "ما به خاطر داریم که حماس چه است؛ حماس چه انجام داده است و ما قطعاً آنرا رد کرده و تقبیح می‌کنیم. اما صلح و ثبات نمی‌تواند تنها با ابزار نظامی و تنها با استفاده این چنینی از ابزار نظامی تامین شود."

این در حالی است که قرار است امروز، وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا با همتایان اسراییلی، فلسطینی، مصری، سعودی و اردنی شان در مورد جنگ جاری در غزه و وضعیت غیرنظامیان فلسطینی‌ صحبت کنند.

وزیران خارجهٔ اتحادیهٔ اروپا با مقامات فلسطینی و اسراییل ملاقات‌های جداگانه نیز خواهند داشت.

بوریل در میان آنعده از مقامات غربی قرار دارد که تلفات غیرنظامیان در غزه را تقبیح کرده اند.

وزارت صحت غزه که تحت کنترول گروه حماس قرار دارد، گفته است که در حملات اسراییل تا اکنون ۲۵۱۰۵ نفر کشته شده اند که ۷۰ در صد آن زنان و کودکان اند.

این مقام اتحادیۀ اروپا افزود که وضعیت در غزه را نمی‌توان در واژه ها بیان کرد، جاییکه "صدها هزار نفر بدون سرپناه، بدون غذا، بدون دوا زیر بم‌ها" زیست دارند و همه روزه شمار زیادی از غیرنظامیان کشته می‌شوند.

اسراییل می‌گوید که حماس زندگی غیرنظامیان را به خطر می‌اندازد و عمداً از ساحات مسکونی فعالیت می‌کند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد که به گفتهٔ مقامات اسراییلی در آن ۱۱۴۰ نفر کشته شدند که بیشتر شان غیرنظامیان بودند.

این در حالی است که اسراییل امروز نیز حملات هوایی را در سراسر غزه راه اندازی کرد.

جمعیت هلال احمر فلسطینی گفته که امبولانس‌های این سازمان به دلیل این که نیروهای اسراییل مرکز امبولانس‌ها را محاصره کرده اند قادر نیستند در شهر خان یونس به زخمی‌ها رسیدگی کنند.