شاهدان:‌ نیروهای اسراییلی 'حملات هوایی و زمینی خود را تشدید' کرده‌اند

یک کودک فلسطینی پس از بمباران اسراییل در منطقه خان یونس

همزمان با ادامۀ درگیری‌ها میان نیروهای اسراییلی و گروه حماس در بخش‌هایی از شهر رفح، باشندگان این شهر گفته‌اند که اسراییل حملات هوایی و زمینی خود را در این شهر تشدید کرده است.

ساکنان این شهر همچنان گفته‌اند که نیروهای اسراییلی تلاش دارند به هدف تصرف کامل این شهر، حملات زمینی و هوایی شان را افزایش بدهد. به گفته آنان، تشدید این حملات بیشتر از بی‌جا شدگان داخلی و غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

بر اساس گزارش‌ها، تانک‌های نیروهای اسراییلی از چندین سمت به ویژه بخش‌های غربی و شمالی وارد شهر رفح شده اند و در حال حاضر، بخش‌های شرق، جنوب و مرکز این شهر پر جمعیت فلسطینیان را تصرف کرده اند.

یک روز پیش از این، مقامات صحی فلسطین روز جمع گفتند که در نتیجۀ چندین حملۀ نیروهای اسراییل در این شهر، کم از کم ۱۲ غیرنظامی کشته شده اند.

اردوی اسراییل گفته است که نیروهایش در حال انجام اقدمات "دقیق و مبتنی بر اطلاعات" در بخش‌های شهر رفح حضور و آنان به حملات خود به هدف سرکوب جنگجویان گروه حماس ادامه می‌دهند.

شاهدان گفته که حملات اسراییل در دو روز گذشته در این شهر افزایش یافته و آنان شاهد شنیدن صداهای انفجار و تیراندازی تقریباً بدون وقفه بوده‌اند.

آنان همچنان گفته اند که با افزایش این حملات، موج تازۀ از آوارگی‌ها از این شهر بیشتر کرده است.

احمد الصوفی، شهردار رفح، در اعلامیه‌ای که توسط رسانه‌های حماس به نشر رسیده، گفته است که تمامی بخش‌های شهر رفح، به منطقه عملیات نظامیان اسراییلی تبدیل شده است.

الصوفی افزوده است: "شهر در یک فاجعه انسانی قرار دارد و مردم به دلیل بمباران اسراییل، در داخل خیمه‌های خود جان خود را از دست می‌دهند."

این مقام فلسطینی افزوده که با تشدید حملات در این شهر، هیچ مرکز صحی در رفح وجود ندارد.

حکومت اسراییل به ویژه بنیامین نتنیاهو، بار‌ها گفته است که تا زمان نابودی گروه حماس به عملیات نظامی خود در نوار غزه به شمول شهره رفح ادامه می‌دهد..

در حالیکه اکثر ساحات غزه اکنون ویران شده است. حماس، با حضور مجدد جنگجویانش در ساحاتی که نیروهای اسراییلی قبلاً اعلام کردند که حماس در آنجا شکست خورده و عقب نشینی کرده است، به مقاومت ادامه میدهد.

با آنکه بخش اعظم غزه ویران با خاک یکسان شده است، گروه حماس همچنان به جنگ خود در مقابل عملیات نظامی اسراییل ادامه می‌کند و جنگجویان این گروه در مناطقی که نیروهای اسراییلی قبلاً ادعای پیروزی کرده بودند، دوباره ظهور کرده‌اند.

مقام‌های اسراییلی می‌گویند که گروه حماس در حملهٔ تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل، کم و بیش ۱۱۷۰ نفر را کشته و حدود ۲۵۰ نفر را گروگان گرفت که هنوز هم شماری از این گروگانان در بند حماس به سر می‌برند.

در پی حملات حماس، اسراییل به هدف از بین بردن این گروه حملات انتقامجویان را از هوا و زمین بر غزه آغاز کرد که به گفتۀ مقام‌های فلسطینی تا اکنون منجر به کشته شدن بیش از ۳۷۴۰۰ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است