سرازیر شدن سیلاب‌ها در ننگرهار تلفات برجا گذاشت

عکس: آرشیف

مقام‌های طالبان می‌گویند که در نتیجۀ جاری‌شدن سیلاب‌ها در بخش‌های ولایت ننگرهار در کنار تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی به باشندگان این ولایت وارد کرده است.

ریاست مبارزه با حوادث طبیعی طالبان برای ننگرهار روز شنبه ششم می (۱۶ ثور) گفت که بخش‌های این ولایت به شمول شهر جلال‌آباد شاهد، سرازیر شدن سیلاب‌ها بود که در اثر آن، تا کنون چهار نفر جان باخته و ۲۵ تن دیگر زخمی شده اند.

گفته می‌شود که اکثر قربانیان این سیلاب‌ها کودکان اند. شهر جلال‌آباد، و ولسوالی‌های کامه و گوشته از ساحاتی اند که بیشترین آسیب جانی و مالی را در نتیجۀ سیلاب‌های دیشب متحمل شده است.

خبرگزاری دولتی باختر به نقل از مقام‌های محلی طالبان گفته است که در اثر بارش باران و سرازیر شدن سیلاب‌ها، کم از کم ۱۰۰ منزل مسکونی در شهر جلال‌آباد و دو ولسوالی این ولایت تخریب شده است.

آنان گفته اند که این سیلاب‌ها صدها هکتار زمین زراعتی را نیز تخریب کرده است.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید

طالبان: حوادث طبیعی در جریان امسال در افغانستان جان بیش از ۱۲۰۰ نفر را گرفته است

در این حال، وزارت انرژی و آب حکومت طالبان از احتمال بارش باران‌ و سرازیر شدن سیلاب‌های آنی در مسیرهای حوزه دریایی، "شمال، هریرود، هلمند و کابل" کابل خبر داده است.

بر اساس پیشبینی این وزارت، ولایات سمنگان، بلخ، جورجان، فاریاب، بادغیس، غور، هرات، فراه، ارزگان، زابل پکتیکا، پکتیا، خوست، کابل، پنجشیر، پروان، کنر، لغمان، غزنی و برخی ولایات دیگر شاهد ریزش باران و سرازیر شدن سیلاب‌ها خواهد بود.

طالبان از مردم خواسته اند که از تردد در مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.