طالبان: سیلاب‌ها در چهار ولایت ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت

وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان می‌گوید که سیلاب‌ها در سه روز گذشته جان ۳۱ نفر را گرفته و ۷۴ نفر دیگر را زخمی کرده است.

شفیع‌الله رحیمی، سخنگوی این وزارت، روز یکشنبه ۲۳ جولای (اول اسد) در یک نشست خبری گفت که در سه روز گذشته سیلاب در ولایات کابل، میدان وردک، ننگرهار و غزنی باعث تلفات جانی و خسارات مالی شده است.

او افزود که در مجموع در این ولایات ۴۱ نفر در نتیجۀ سیلاب‌ها ناپدید شده اند و۲۵۰ راس مواشی نیز تلف شده اند.

سخنگوی وزارت دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی حکومت طالبان گفت که بیشترین تلفات در ولایت میدان‌وردک به بار آمده است.

در این حال، وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در نتیجۀ سیلاب‌های مدهش دیشب در ولایت میدان وردک ۲۵ نفر کشته، ۴۰ نفر مفقود و ده‌ها تن دیگر زخمی شده اند.

اعلامیه به نقل از حسین‌الله حقانی، آمر امور مهاجرین میدان وردک، گفته است که سیلاب‌ها ساعت ۲:۰۰ پس از نیمه‌شب گذشته در ولسوالی‌های نرخ، جلریز، جغتو، سیدآباد و چک سرازیر شد.

حقانی گفته است که آمار تلفات سیلاب دیشب در وردک ابتدایی است و احتمال تغییر در آن وجود دارد.

مقامات میدان وردک تایید کرده اند که بیشتر تلفات در ولسوالی جلریز به بار آمده، جاییکه مردم برای اشتراک در یک محفل عروسی گرد هم آمده بودند.

همچنان جان‌باختن سه زن و یک مرد در ولسوالی پغمان ولایت کابل نیز در سیلاب‌های دیشب گزارش شده است.

بر اساس معلومات وزارت دولت در امور حوادث طبیعی طالبان، حوادث طبیعی طی چهار ماه گذشته در سراسر افغانستان ۲۱۴ کشته و ۳۲۰ زخمی برجا گذاشته است.

این وزارت گفته است که در این مدت سه‌هزار و ۱۱۵ منزل مسکونی نیز به گونه قسمی و یا کامل تخریب شده و ۳۸۰۰ راس مواشی نیز تلف شده اند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که سالانه بیش از ۲۰۰هزار نفر در افغانستان از رهگذر حوادث طبیعی آسیب می‌بینند.