ارجنتاین و برازیل برای کسب لقب قهرمانی جام جهانی فوتسال رقابت می کنند

تیم برازیل با صعود به دور نهایی جام جهانی فوتسال اوزبیکستان این فرصت را دارد تا برای ششمین بار قهرمان این جام شود.

تیم ملی فوتسال ارجنتاین، برای دومین بار پیهم به دور نهایی جام جهانی فوتسال صعود کرد و قرار است برای کسب لقب قهرمانی با رقیب دیرینۀ امریکای لاتین خود به رقابت بپردازد.

ارجنتاینی ها روز پنجشنبه سوم ماه اکتوبر در رقابت نیمه نهایی با تیم فرانسه قادر شد با نتیجۀ ۳ - ۲ به پیروزی دست یابد و راهی دور نهایی این جام شود.

ارجنتاین در جام جهانی ۲۰۲۱ در رقابت نهایی با پرتگال شکست خورده بود و اکنون فرصت طلایی برای این تیم امریکای جنوبی دست داده تا بتواند برای دومین بار به قهرمانی این جام دست یابد. ارجنتاین قبل از این در سال ۲۰۱۶ نیز قهرمانی جام جهانی فوتسال را از آن خود کرده بود.

اما برازیل پیش از این پنج بار قهرمان جام جهانی فوتسال بوده و اکنون پس از ۱۲ سال توانسته بار دیگر به دور نهایی این جام راه یابد.

تیم برازیل در سفر جام جهانی اش در اوزبیکستان هیچ شکستی را متقبل نشده و در دور گروهی با ۲۷ گول زده به دور حذفی صعود کرد.

گول های تیم ارجنتیاین در رقابت با فرانسه در دقایق ۲، ۷ و ۳۷ بازی وارد دروازۀ تیم فرانسه شد. بازیکنان تیم فرانسه دو گول شان را در دقایق ۵ و ۲۴ بازی وارد دروازۀ تیم ارجنتاین کردند.

جام جهانی فوتسال وارد مرحلۀ نهایی خود شده و قرار است رقابت برای کسب جایگاه سومی و چهارمی و بعداً هم لقب قهرمانی این جام به تاریخ ششم ماه اکتوبر در شهر تاشکند برگزار شود.

اوزبیکستان برای نخستین بار میزبان جام جهانی فوتسال در شهر های تاشکند، بخارا و اندیجان بود که در آن ۲۴ تیم از سرتاسر جهان به شمول افغانستان راه یافته بودند.