آغاز دور حذفی جام جهانی فوتسال؛ افغانستان چهارشنبه بازی دارد

افغانستان در رقابت دور حذفی خود روز چهارشنبه ۲۵ سپتمبر به مصاف پاراگوای می رود.

دور حذفی جام جهانی فوتسال اوزبیکستان ۲۰۲۴، روز سه شنبه ۲۴ سپتمبر (سوم میزان) در شهر های بخارا و تاشکند اوزبیکستان آغاز شد.

در نخستین روز این رقابت ها تیم های برازیل – کوستاریکا و هالند – اوکراین به مصاف هم می روند.

تیم برازیل با کسب نه امتیاز از سه مسابقه و ۲۷ گول زده، صدرنشین ۱۶ تیم برتر دورۀ حذفی است، اما کوستاریکا با یک برد، یک باخت و یک مساوی، پس از کسب چهار امتیاز به عنوان تیم سوم گروه (الف) به دور حذفی صعود کرد.

کوستاریکا و برازیل به عنوان دو تیم قارۀ امریکا ممکن شباهت‌های استراتیژیکی، تکتیکی و سیتماتیک داشته باشند اما برازیل که یکی از بهترین تیم‌های جهان فوتبال را دارد، کم از کم در جام جهانی فوتسال، به گفتۀ مبصرین فوتبال "عالی درخشیده" و یکی از تیم های محبوب برای کسب لقب قهرمانی این جام پنداشته می شود.

تیم کوستاریکا هم در رقابت نخست گروهی خود با نتیجۀ ۵ – ۲ به پاراگوای مغلوب شد اما بازی با هالند را ۲ – ۲ مساوی کرد و اوزبیکستان را ۵ – ۳ شکست داد.

دیدار این دو تیم قارۀ امریکا ساعت ۵:۰۰ عصر به وقت افغانستان در شهر بخارا برگزار می شود.

اما دیدار دوم امروز سه شنبه ۲۴ سپتمبر میان تیم های اوکراین و هالند در شهر تاشکند برگزار می شود که این دو تیم اروپایی بدون شک برای صعود به دور بعدی، بیشترین تکتیک های ناگفتۀ خود را به رخ همدیگر خواهند کشید.

اوکراین با یک شکست در برابر ارجنتاین و دو پیروزی مقابل افغانستان و انگولا، با کسب شش امتیاز از گروه (ج) به دور حذفی راه یافت. این تیم در برابر ارجنتاین با هفت گول مغلوب شد اما انگولا را هفت گول زد و افغانستان را با نتیجۀ ۴ – ۱ کنار زد.

هالند در گروه (الف) با تیم های پاراگوای، کوستاریکا و اوزبیکستان هم گروه بود که با یک برد و دو مساوی و کسب پنج امتیاز به شانزده تیم برتر راه یافته است.

افغانستان در نخستین رقابت دور حذفی، فردا چهارشنبه ۲۵ سپتمبر (۴ میزان) ساعت ۷:۰۰ شام به وقت افغانستان در شهر تاشکند به مصاف پاراگوای می‌رود.

رقابت نخست روز چهارشنبه جام جهانی فوتسال میان تیم های اسپانیا و ونزویلا ساعت ۵:۰۰ عصر به وقت افغانستان در شهر اندیجان برگزار می شود.

مصطفی هاشمی، سخنگو و رییس نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان، به صدای امریکا گفت که ورزشکاران افغان در تاشکند تمرینات و جلسه های نظری را پشت سر گذاشته و برای انجام یک رقابت متفاوت‌تر از اوکراین به مصاف پاراگوای می رود.

حاشیه های جام جهانی فوتسال اوزبیکستان

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان در کنار لحظات دیدنی و به یاد ماندنی که قید تاریخ کرد، از حاشیه پردازی ها و انتقادات نیز محروم نماند.

یکی از حاشیه های این جام، نحوۀ رقابت میان تیم های ملی فوتسال ایران و فرانسه بود که هر دو تیم برای صعود به عنوان تیم دوم گروه خود، باید بازی را می باختند.

نحوۀ بازی، فرصت گول خوردن و عدم اشتیاق برای به ثمر رسانیدن گول از جانب بازیکنان فرانسه و ایران انتقادات برخی مربی ها به شمول مایکل رودریگو، مربی اسپانیایی تیم تایلند و برخی تیم های دیگر مثل لیبیا و پاراگوای را نیز به همراه داشت.

فرانسه و ایران هر دو شش امتیاز داشتند و اگر تیم دوم صعود می کردند با تایلند که در مقایسه با مراکش "رقیب آسان‌تر" پنداشته می شود، مواجه می شدند.

نیمۀ نخست رقابت میان ایران و فرانسه بدون گول به پایان رسید اما در نیمۀ دوم ایران ۴ – ۱ تیم فرانسه را مغلوب کرد.

منتقدین و کارشناسان فوتسال رقابت میان ایران و فرانسه را "تبانی در فوتسال" خوانده و استراتیژی و نحوۀ دیدار میان این دو تیم را انتقاد کرده اند.

مسوولین و کدر فنی تیم ملی فوتسال ایران در این خصوص تا زمان نشر این گزارش واکنشی نشان نداده اند.