گروه دفاع مدنی غزه: در حملات اسراییل بر شمال غزه ۷۳ نفر کشته شدند

عکس آرشیف

گروه دفاع مدنی غزه روز یکشنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) اعلام کرد که در حمله هوایی اسراییل بر یک ساحهٔ مسکونی در بیت لاهیا کم از کم ۷۳ فلسطینی کشته شدند.

محمود بصل، سخنگوی گروه دفاع مدنی غزه به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "کارمندان دفاع مدنی ما ۷۳ شهید و شمار زیادی از مجروحین را از یک ساحهٔ مسکونی در بیت لاهیا در شمال غزه که هدف حملات نیروی هوایی اسراییل قرار گرفته بود، [از زیر آوار] بیرون کشیدند."

او افزود: "شهدای دیگر هنوز هم در زیر آوار هستند."

بصل گفت که محل سکونت چندین خانواده در این حملات که اواخر روز شنبه رخ داد، آسیب دیده است.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه این تلفات را تایید کرده و گفت که کشته شدگان شامل زنان و کودکان هستند زیرا این حمله بر یک "ساحهٔ مسکونی پرجمعیت" صورت گرفته است.

اما اردوی اسراییل گفته است که یک "هدف تروریستی حماس" را آماج قرار داده و آمار تلفات ارایه شده توسط مقامات غزه را رد کرد.

اردوی اسراییل گفت که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این آمار "با اطلاعاتی که اردوی اسراییل در اختیار دارد، همخوانی ندارد". اما در مورد اینکه هدف حمله چه کسی بوده است، جزییاتی ارایه نکرد.

اسراییل که متعهد شده از تجدید قوای حماس در شمال غزه جلوگیری کند، حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای را از ششم اکتوبر در شمال غزه آغاز کرده که منجر به آواره شدن ده‌ها هزار فلسطینی شده است.

بصل روز شنبه گفت که قبل از حمله اخیر، این عملیات جان بیش از ۴۰۰ نفر را در شمال غزه گرفته است.

در همین حال پس از آن که حزب الله روز شنبه با یک طیارهٔ بدون سرنشین بر خانه بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل حمله کرد، نیروهای هوایی اسراییل بار دیگر بیروت را آماج قرار دادند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید حمله‌ با درون به سمت خانه بنیامین نتنیاهو، تلفاتی در پی نداشت

نتنیاهو این حمله را اشتباه بزرگی خوانده و گفت که اسراییل مصمم به تحقق همه اهداف جنگی و "تغییر واقعیت امنیتی" در شرق میانه است.

او با انتشار پستی در شبکهٔ ایکس گفت که سو قصد حزب‌الله به او و همسرش، او و دولت اسراییل را از تداوم جنگ علیه دشمنان با هدف تامین امنیت آینده این کشور باز نخواهد داشت.

نتنیاهو خطاب به ایران و گروه‌های نیابتی‌اش گفت: "هر کسی که تلاش کند به شهروندان اسراییل آسیب برساند، بهای سنگینی خواهد پرداخت."

به گفته او، اسراییل به حذف تروریست‌ها و "اعزام‌کنندگان" آنها ادامه خواهد داد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.