لینک های دسترسی

Breaking News

حمله‌ با درون به سمت خانه بنیامین نتنیاهو، تلفاتی در پی نداشت


نیروهای امنیتی اسراییل پس از آن جاده‌ای را در نزدیکی خانه بنیامین نتنیاهو، صدراعظم آن کشور در ساحهٔ قیصریه امن کردند که حملهٔ درونی به خانه نتنیاهو صورت گرفت
نیروهای امنیتی اسراییل پس از آن جاده‌ای را در نزدیکی خانه بنیامین نتنیاهو، صدراعظم آن کشور در ساحهٔ قیصریه امن کردند که حملهٔ درونی به خانه نتنیاهو صورت گرفت

حکومت اسراییل روز شنبه ۱۹ اکتوبر (۲۸ میزان) گفت که حمله‌‌ای توسط یک درون به سمت خانهٔ بنیامین نتنیاهو،‌ صدراعظم آن کشور صورت گرفت، اما تلفاتی در پی نداشت.

این حمله در حالی صورت گرفت که علی خامنه‌ای، رهبر ایران، پس از کشته شدن یحیی سنوار، رهبر پیشین حماس و طراحی اصلی حملات هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل،‌ گفت حماس به جنگ خود بر ضد اسراییل ادامه خواهد داد.


حکومت اسراییل صبح شنبه گفت که صدای خطر در آن کشور زمانی به صدا درآمد که از لبنان به سمت اسراییل پرتاب صورت گرفت و یک طیاره بی سرنشین به سمت خانهٔ نتنیاهو واقع در ساحه قیصریه حمله کرد. اما صدراعظم اسراییل و همسرش هنگام این حمله در خانه نبودند و این حمله تلفاتی در پی نداشت.

پیش از این، شورشیان حوثی یمن در ماه سپتمبر زمانی یک میزایل بالستیک را به سمت میدان هوایی بن گوریون پرتاب کردند که طیارهٔ حامل نتنیاهو در حال نشست بود،‌ اما این میزاییل رهگیری و منهدم شد.

حملهٔ‌ روز شنبه بر اسراییل در حالی صورت گرفته است که جنگ میان اسراییل و حزب‌الله لبنان،‌ گروهی که از حمایت ایران برخوردار است، در هفته‌های اخیر تشدید یافته است.


ایالات متحده، بریتانیا،‌ اتحادیهٔ اروپا و برخی دیگری از کشور گروه‌های حزب‌الله لبنان و حماس را به عنوان سازمان‌های تررویستی قلمداد کرده‌اند.


حزب‌الله روز جمعه گفت که پلان مرحلهٔ جدید جنگ با اسراییل را روی دست دارد و اسراییل را با میزاییل‌های دقیق‌تر و درون‌های انفجاری آماج حمله قرار خواهد داد.


حسن نصرالله، رهبر پیشین حزب‌الله لبنان،‌ به تاریخ ۲۷ سپتمبر در اثر حملهٔ هوایی اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان، کشته شد. پس از آن، اسراییل در اوایل اکتوبر نیروهای زمینی خود را وارد لبنان کرد.


علاوه بر پرتاب درون به سمت خانهٔ نتنیاهو،‌ به گفتهٔ اردوی اسراییل،‌ ۵۵ راکت صبح شنبه به وقت محلی از لبنان به سمت شمال اسراییل پرتاب شدند. به گفتهٔ نظامیان اسراییلی، شماری از این راکت‌ها رهگیری و منهدم شدند، اما از تلفات احتمالی آن تا حالا خبری در دست نیست.


اسراییل همچنین روز شنبه گفت که ناصر رشید،‌ معاون فرمانده حزب‌الله، را در شهر جنوبی بنت جبیل کشته است. به گفتهٔ نظامیان اسراییل، رشید مسوول نظارت بر حملات علیه اسراییل بوده است.

وزارت صحت لبنان نیز روز شنبه گفت که اسراییل صبح شنبه به وقت محلی یک موتر را در بزرگراه شمال بیروت هدف حمله قرار داد که در نتیجهٔ آن، دو نفر کشته شدند، اما هویت کشته شدگان بلافاصله مشخص نشده است.

در همین حال، بر اساس گزارش خبرنگار اسوشیتید پرس و مقامات شفاخانه، در اثر چندین حمله هوایی اسراییل بر نوار غزه کم از کم ۲۱ نفر کشته شدند.

پس از کشته شدن یحیی سنوار،‌ بن بست میان اسراییل و گروه حماس جریان دارد و در هر دو جناح هیچ تمایلی به پایان جنگ از خود نشان نداده‌اند. علی خامنه‌ای، رهبر ایران،‌روز جمعه گفت که مرگ سنوار یک ضایعهٔ دردناک است، اما تاکید کرد که با وجود کشته شدن سنوار، سایر رهبران فلسطینی مبارزهٔ وی را ادامه خواهند داد. خامنه‌ای گفته است: "حماس زنده است و زنده باقی خواهد ماند."

پس از مرگ سنوار که روز پنجشنبه در جریان عملیات نظامی اسراییل در غزه کشته شد،‌ حماس بر موضع خود تاکید کرده که گروگان‌هایی تا زمانی آزاد نخواهد کرد که آتش‌بس در غزه بر قرار شود و نیروهای اسراییلی از نوار غزه بیرون شوند.

این موضع قاطع در واکنش به اظهارات نتنیاهو بود که گفت اردوی کشورش به جنگ خود تا زمانی ادامه خواهد داد که گروگان‌های اسراییلی آزاد شوند و برای جلوگیری از تسلیح مجدد حماس که به شدت ضعیف شده، در غزه باقی خواهد ماند.

به دنبال حملۀ گروه حماس بر اسراییل در هفتم اکتوبر سال گذشته که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن کم و بیش ۲۵۰ نفر دیگر از سوی جنگجویان حماس شد، نظامیان اسراییلی درگیر جنگ شدید با این گروه در غزه اند.

وزارت صحت غزه بدون تفکیک جنگجویان از غیرنظامیان گفته است که تا حالا کم از کم ۴۲۵۰۰ نفر در اثر حملات هوایی و زمینی اسراییل در غزه کشته شده و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

اسراییل اعلام کرده که در جریان تهاجم یک‌ساله خود به غزه ١٧ هزار ستیزه‌جوی فلسطینی از جمله مقامات ارشد حماس را از پا در آورده است.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، تعهد کرده است که گروه حماس را به کلی نابود خواهد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG