ستاد انتخاباتی کاملا هریس ۲۰۰ میلیون دالر کمک مالی جمع‌آوری کرده است

ستاد انتخاباتی کاملا هریس، معاون رییس جمهور ایالات متحده که هفته گذشته منحیث نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ظهور کرد، ۲۰۰ میلیون دالر کمک مالی جمع‌آوری کرده است.

علاوه بر آن، بیش از ۱۷۰ هزار رضاکار ثبت نام کرده‌ اند تا به ستاد انتخاباتی هریس کمک کنند.

این ستاد که روز یکشنبه آخرین جمع آوری کمک‌های مالی خود را اعلام کرد، گفته که بخش عمده این کمک‌های مالی-۶۶ درصد- آن از سوی افرادی اهدا شده است که برای نخستین بار در انتخابات این کشور اشتراک می‌کنند.

جمع‌آوری کمک‌ مالی برای ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها پس از آن افزایش قابل ملاحظه یافت که جو بایدن، رییس جمهور امریکا، از رقابت در انتخابات ریاست جمهور ماه نومبر کناره‌ گیری کرده و از معاونش، هریس، اعلام حمایت کرد.

مایکل تایلر، رییس ارتباطات ستاد انتخاباتی دموکرات‌ها، در یادداشتی نوشته است: "تحرک و انرژی برای معاون رییس‌ جمهور هریس واقعی است... این انتخابات بسیار نزدیک خواهد بود و توسط شمار اندکی از رای‌ دهندگان فقط در چند ایالت نهایی خواهد شد."

در همین حال، دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه و دی‌جی ونس، معاون تکت انتخاباتی‌اش، تلاش‌هایی را افزایش دادند تا هریس را به حیث یک سیاستمدار چپ‌گرای افراطی که با ''جریان اصلی امریکا'' ارتباط ندارد، معرفی کنند.

ونس در مورد کمپاین انتخاباتی هریس گفت:‌"ببینید، مردم سابقه او (هریس) را درک خواهند کرد. آنها خواهند فهمید که او یک افراطی است. آنها خواهند فهمید که او اساساً یک لیبرال سن فرانسیسکو است که می خواهد پالیسی‌های سن فرانسیسکو را به تمام کشور انتقال بدهد."

در عین حال، کمپاین هریس اعلام کرده که در هفته جاری نزدیک به ۲۳۰۰ رویداد‌ انتخاباتی را در ایالت‌هایی سازماندهی کرده است که آن رقابت های انتخاباتی شدید خواهد بود. در عین حال، چند عضو برجسته حزب دموکرات زیر ارزیابی قرار دارند تا به عنوان معاون هریس در تکت انتخابات انتخاب شوند.

پس از آنکه بایدن از نامزدی هریس برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ امریکا حمایت کرد، اعضای برجسته این حزب نیز حمایت شان را از نامزدی وی اعلام کردند.

براک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا و همسرش، میشل اوباما، بیل کلنتن، رییس جمهوری پیشین، و هیلری کلنتن وزیر خارجه پیشین، ننسی پلوسی، رییس پیشین مجلس نمایندگان، چک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا، حکیم جفریس، رهبر دموکرات در مجلس نمایندگان، جیم کلیبرن رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، از جمله چهره‌های شاخص حزب دموکرات هستند که از نامزدی احتمالی کاملا هریس حمایت کرده اند.

طبق نظرسنجی خبرگزاری اسوشیتد پرس، کاملا هریس حمایت عمومی اکثریت نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها را که قرار است ماه آیندهٔ میلادی در شیکاگو آغاز ‌شود، نیز کسب کرد است.

اگرهریس بتواند نامزدی حزب دموکرات را کسب کند، او در تاریخ ۲۴۸ سالهٔ ایالات متحده، نخستن زن سیاهپوست و آسیای جنوبی نژاد خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری اسو شتید پرس گرفته شده است.