لینک های دسترسی

Breaking News

براک و میشل اوباما حمایت شان را از کاملا هریس در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند


براک اوباما و میشل اوباما، رییس‌جمهوری و بانوی اول پیشین ایالات متحده
براک اوباما و میشل اوباما، رییس‌جمهوری و بانوی اول پیشین ایالات متحده

براک اوباما و میشل اوباما، رییس‌جمهوری و بانوی اول پیشین ایالات متحده از نامزدی کاملا هریس، معاون رییس‌جمهوری کنونی برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ایالات متحده، حمایت کردند.

انتظار می‌رفت که براک و میشل اوباما از کاملا هریس حمایت کنند، ولی تایید این دو چهره برجسته دموکرات برای هریس بسیار مهم محسوب می‌شود.

در ویدیویی که روز جمعه ۲۶ جولای (پنجم اسد) منتشر شد هریس در حال پاسخ دادن به تماس تلیفونی مشترک براک و میشل اوباما دیده می‌شود.

حمایت اوباماها از نامزدی احتمالی کاملاهریس در مقابل دونالد ترمپ، رییس‌جمهوری پیشین و نامزد حزب جمهوری‌خواه، پس از آن صورت می‌گیرد که جو‌ بایدن، رییس‌جمهوری کنونی، هفته جاری اعلام کرد که در انتخابات پیش رو رقابت نخواهد کرد.

این حمایت همچنین نشان‌دهنده دوستی و پیوند بالقوه تاریخی میان نخستین رییس جمهور و بانوی اول افریقایی‌تبار ایالات متحده، و نخستین زن سیاه‌پوست و اولین فرد آسیایی‌تبار که به‌عنوان معاون رییس‌جمهور خدمت کرده، و اکنون برای رسیدن به ریاست جمهوری امریکا تلاش می‌کند، است.

براک اوباما در این تماس تلیفونی گفت که آنها با افتخار از کامالا هریس حمایت می‌کنند و برای موفقیت او در انتخابات و رسیدنش به قصر سفید تلاش خواهند کرد.

میشل اوباما نیز این را یک "رویداد تاریخی" خواند و گفت که به کاملا هریس افتخار می‌کند.

کاملا هریس که خانواده اوباما را از پیش از شرکت در انتخابات سال ۲۰۰۸ می‌شناخت، از دوستی آنها تشکر کرد و گفت که مشتاقانه منتظر است که وارد این رقابت شود.

براک و میشل شاید آخرین چهره‌های اصلی حزب دموکرات باشند که رسماً نامزدی احتمالی کاملا هریس را تایید می‌کنند و این شاید نشان‌دهنده تمایل رییس‌جمهور پیشین برای باقی ماندن، دست‌کم به صورت ظاهری، به‌عنوان شخصیت بزرگ‌ حزب است که مستقیم وارد اختلافات نمی‌شود.

خانواده اوباما همچنان از عوامل تاثیرگذار در جمع‌آوری کمک‌های مالی عمده در رویدادهای تبلیغاتی بزرگ برای نامزدهای دموکرات محسوب می‌شوند.

طبق نظرسنجی اسوشیتدپرس، کاملا هریس پیش از تماس اوباما، حمایت عمومی اکثریت نمایندگان کنوانسیون ملی دموکرات ها را که قرار است ماه آیندهٔ میلادی در شیکاگو آغاز ‌شود، کسب کرده بود.

جو‌ بایدن، رییس‌جمهوری کنونی امریکا، ننسی پلوسی رییس پیشین مجلس نمایندگان، چک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا، حکیم جفریس رهبر دموکرات مجلس نمایندگان، جیم کلیبرن رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، بیل کلنتن رییس جمهوری پیشین، و هیلری کلنتن وزیر امور خارجه پیشین، از جمله چهره‌های شاخص حزب دموکرات هستند که از نامزدی احتمالی کاملا هریس حمایت کرده اند.

اگرهریس بتواند نامزدی حزب دموکرات را کسب کند، او در تاریخ ۲۴۸ سالهٔ ایالات متحده، نخستن زن سیاهپوست و آسیای جنوبی نژاد خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

گروه

XS
SM
MD
LG