کاملا هریس والی مینسوتا را به صفت معاون تکت انتخاباتی خود برگزید

کاملا هریس (راست) تم والز، والی ایالت مینسوتا

کاملا هریس، نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، تم والز، والی ایالت مینسوتا را به صفت معاون تکت انتخاباتی خود برگزید.

هریس روز سه شنبه ششم اگست (۱۶ اسد) پیش از حضور در گردهمایی انتخاباتی در شهر فلادلفیا، رسماً معاون تکت انتخاباتی خود را معرفی کرد.

هریس در پیامی به حامیان خود گفت: "خرسندم که تصمیمم را با شما در میان بگذارم: تم والز، والی مینسوتا به صفت معاون من به کمپاین ما ملحق خواهد شد. تم یک رهبر میدان دیده است که سابقهٔ فوق‌العادهٔ کارکرد برای خانواده‌ها در ایالت مینسوتا را دارد."

در ادامهٔ این پیام نگاشته شده است: "می‌دانم که او [تم والز] عین رهبری اصولی را به کمپاین ما و به دفتر معاونیت ریاست جمهوری ایالات متحده به ارمغان خواهد آورد."

والز که به صفت والی مینسوتا کارکرد چشمگیری داشته و زمانی به صفت عضو گارد ملی اردوی امریکا و معلم ایفای وظیفه کرده است، چهرهٔ جذاب در میان رای‌دهندگان سفیدپوست روستایی است.

جولی راگینسکی، استراتیژست دموکرات به صدای امریکا گفت: "والز انتخاب فوق‌العاده است که رایدهندگان را در ایالت‌هایی چون ویسکانسن، میشیگن و پنسلوانیا جذب خواهد کرد."

هریس در نظر دارد که در شماری از ایالت‌های کلیدی که تعیین کنندهٔ نتایج انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر است، به شمول ویسکانسن، میشیگن، اریزونا و نوادا گردهمایی‌های انتخاباتی را بر گزار کند.

جنیفر لالس، استاد علوم سیاسی در دانشگاه ویرجینیا گفت که دموکرات‌ها در وجود والز یک شخصیت لبرال را یافته اند که برندهٔ انتخابات در روستاهای محافظه کار مینسوتا شده است، مالک اسلحه است، تجربهٔ نظامی دارد و در نبراسکا به دنیا آمده است. او گفت که والز انتخاب مصوون و جذاب است.

حتا پیش از آنکه هریس رسماً والز را به صفت معاون خود اعلام کند، ستاد انتخاباتی دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری نومبر از وی به عنوان "لبرال نالایق" یاد کرد.

یکی دیگر از چهره‌هایی که به صفت نامزد احتمالی معاونیت تکت انتخاباتی هریس پنداشته می‌شد، جاش شپیرو، والی پنسلوانیا، بود. شپیرو میزان بلند محبوبیت در پنسلوانیا دارد که برای پیروزی دموکرات‌ها در این ایالت بسیار مهم پنداشته می‌شود.

شپیرو در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نگاشته است: "در ۹۰ روز آینده، در نظر دارم که در سرتاسر ایالت پنسلوانیا سفر کنم تا این ایالت را به حمایت از دوستانم، کاملا هریس و تم والز، متحد کنم و دونالد ترمپ را شکست دهیم."

مارک کیلی، سناتور ایالت اریزونا، اندی بیشیر، والی کنتکی، جی بی پریتزکر، والی ایلینوی و پیت بوتیجیج، وزیر ترانسپورت ایالات متحده از دیگر چهره‌های احتمالی برای معاونیت هریس بودند.

دونالد ترمپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، جیمز دیوید ونس را به صفت معاون تکت انتخاباتی خود برگزیده است.

قرار است ونس نیز در جریان این هفته گردهمایی‌های انتخاباتی را در ایالت‌هایی که در آن نامزدان جمهوریخواه و دموکرات درگیر رقابت تنگاتنگ اند، مانند ایالت‌های پنسلوانیا، ویسکانسن، میشیگن، و کارولینای شمالی، برگزار کند.

پس از آنکه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده ماه گذشته اعلام کرد که از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر کنار می‌رود و از هریس اعلام حمایت کرد، کاملا هریس به سرعت به صفت نامزد احتمالی حزب دموکرات عرض اندام کرد.