اردوی اسراییل می‌گوید حزب‌الله ده‌ها راکت را به سمت اسراییل پرتاب کرد       

حملات راکتی حزب الله در حالی به سمت اسراییل صورت گرفته است که اسراییل در روزهای اخیر حملات هوایی خود را در بیروت و جنوب لبنان افزایش داده است.

نظامیان اسراییل روز شنبه ۲۱ سپتمبر (۳۱ سنبله) گفتند که گروه حزب‌الله لبنان نزدیک به ۹۰ راکت را به سمت اسراییل پرتاب کرد، اما در مورد تلفات احتمالی این حملات تبصره نکرده‌‌اند.

تبادل آتش میان اسراییل و حزب‌الله لبنان در هفته‌‌های اخیر ترس را به وجود آورده است که جنگ تمام عیار میان دو جناح آغاز شود

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای که به خبرگزاری فرانس پرس ارسال کرده، گفته است که تندروان حزب‌الله ساعت ۰۵:۰۰ پس از چاشت به وقت محلی نزدیک به ۹۰ راکت را به سمت اسراییل پرتاب کردند.

در عین حال، نظامیان اسراییل گفته‌اند که نیروهای هوایی آن روز شنبه هزاران دستگاه پرتاب راکت حزب‌الله را در جنوب لبنان از بین برده است، دستگاه‌هایی که تهدید فوری برای اسراییل پنداشته می‌شد. وزارت خارجهٔ اسراییل ویدیوی بخشی از این حملات را نیز در صفحهٔ ایکس خود به زبان فارسی منتشر کرده است.

بر اساس اعلامیهٔ اردوی اسراییل، طیاره‌های آن کشور دستگاه‌های پرتاب راکت را آماج حملات قرار دارند که آماده شلیک به سمت قلمرو اسراییل بودند. اردوی اسراییل همچنین گفته است که نیروهای هوایی آن، نزدیک به ۱۸۰ هدف دیگر را آماج حملات هوایی قرار داده‌اند.

با وجودی که برخی از کشور‌های جهان به ویژه غرب به خاطر جلوگیری از گسترش منازعه در شرق میانه، خواهان خویشتنداری جناح‌های درگیری شدند،‌ نظامیان اسراییل در روز‌های اخیر شدیدترین حملات خود را بر جنوب لبنان انجام داد که در نزدیک به یک سال گذشته، کم سابقه بود.

بریتانیا خواهان آتش‌بس میان اسراییل و حزب الله لبنان شده و سخنگوی قصر سفید گفته است که ایالات متحده در مورد تشدید تنش‌ها در منطقه نگران است.

اسراییل دست داشتن در این انفجارات را رد یا قبول نکرده است، اما گمان برده می‌شود که ادارهٔ استخبارات اسراییل در عقب آن قرار دارد

یک روز پیش از این، اسراییل گفت که ابراهیم عقیل، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله را در بیروت، پایتخت لبنان کشته است.

وزارت خارجهٔ اسراییل در صفحهٔ رسمی ایکس خود گفته است که عقیل در سپتمبر ۱۹۸۳ مسوول بم‌گذاری در مقابل سفارت ایالات متحده در بیروت بود.

حملات هوایی چند روز پس از آن صورت گرفت که دستگاه‌های ارتباطی (پیجر‌) و یک روز بعد دستگاه‌های مخابره (واکی تاکی) اعضای حزب‌الله لبنان در سراسر آن کشور منفجر شدند. در اثر این انفجارها، دست‌کم ۳۷ نفر کشته و کم و بیش ۳۰۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.