اسراییل: طراحان حملات بر اسراییلی‌ها در کرانه غربی کشته شدند

چهار فلسطینی در یک حمله هوایی اسراییل در شهر طولکرم در کرانه غربی کشته شدند.

کارمندان امور صحی می‌گویند که بر اثر حملات هوایی اسراییل، حداقل نه فلسطینی در دو منطقه مختلف در کرانه غربی رود اردن کشته شدند.

اردوی اسراییل، کم از کم پنج نفر از کشته شدگان این حملات را شبه نظامیان مظنونی خواند که طرح انجام یک حمله را داشتند.

در بیش از ۱۰۰ روز گذشته که جنگ میان حماس و اسراییل جریان دارد، کرانۀ غربی نیز شاهد خشونت‌های فزاینده بوده است.

مرگبارترین جنگ در نوار غزه به تاریخ هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ پس از آن آغاز شد که گروه حماس بر اسراییل حمله کرد و جنگجویان این گروه نزدیک به ۱۱۴۰ نفر را که اکثر شان غیرنظامیان بودند، کشتند و ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند که هم اکنون نیز ۱۲۹ گروگان در اسارت حماس به سر می‌برد.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در یک حمله هوایی بر یک موتر در منطقه بالتا در نزدیک شهر نابلس در شمالغرب کرانه غربی رود اردن، حداقل پنج عضو یک گروه از شبه نظامیان محلی که پلان انجام یک حمله بزرگ را بر اسراییلی‌ها داشتند، کشته شدند.

در اعلامیه نام رهبر این گروه، عبدالله ابو شلال، ذکر شده است. جنبش فتح مربوط به محمود عباس، رییس اداره خودمختار فلسطینی، می‌گوید که این موتر، حامل پنج عضو این گروه، به شمول ابو شلال، بود.

کارمندان امور صحی میگویند که چند ساعت بعد، چهار فلسطینی در یک حمله هوایی در شهر طولکرم در مرکز کرانه غربی رود اردن، کشته شدند. سخنگوی اردوی اسراییل، تایید کرد که یک ماموریت در طولکرم جریان داشت، اما جزییاتی را ارایه نکرد.

خشونت و خونریزی در کرانۀ غربی که حتا پیش از آغاز جنگ حماس-اسراییل وجود داشت، با شروع این جنگ شدیدتر شده است. وزارت صحت فلسطین، روز چهارشنبه، گفت که از آغاز جنگ میان حماس و اسراییل، نیرو های اسراییل حداقل ۳۶۰ نفر را در کرانه غربی رود اردن کشته اند.