حملات طیاره‌های بی‌نشین حزب الله چهار سرباز اسراییلی را کشت

اردوی اسراییل روز یکشنبه ۱۳ اکتوبر (۲۲ میزان)‌ گفت که در اثر حملات طیاره‌های بی سرنشین حزب‌الله لبنان بر یک پایگاه نظامی واقع در جنوب حیفا، چهار سرباز اسراییلی کشته شدند.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است:‌ "درون‌ها پرتاب شده توسط سازمان تروریستی حزب‌الله، یک پایگاه اردو در نزدیکی بنيامينا را هدف قرار داد." بر اساس این اعلامیه، در کنار چهار کشته، هفت سرباز دیگر اسراییلی به شدت زخمی شده‌ اند.

اما یک ادارهٔ خدمات رضاکار نجات (United Hatzalah) گفته است که تیم‌های آن، حد اقل ۶۰ زخمی را کمک کرده اند.


گروه حزب‌الله لبنان که با اسراییل در جنگ است، اوایل صبح یکشنبه به وقت محلی گفت که در پاسخ به حملات هوایی اسراییل بر لبنان، طیاره های بی سرنشین را به سمت مرکز آموزش نظامی بنيامينا واقع در جنوب حیفا، پرتاب کرد.

حملات با استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین دو روز پس از آن صورت گرفت که ورود دو درون از لبنان، زنگ خطر حملات هوایی در مرکز اسراییل را به صدا در آورد. در جریان این حملات درونی،‌ کم از کم یک ساختمان در شمال تل ابیب آسیب دید.

حزب‌الله لبنان پس از این حملات مرگبار، هشدار داد که اگر حملات اسراییل بر لبنان ادامه یابد، حملاتی بیشتر را بر اسراییل انجام خواهد داد.

پس از حملهٔ مرگبار گروه حماس بر جنوب اسراییل در هفتم اکتوبر ۲۰۲۳، اسراییل تقریباً همه روزه با حزب‌الله، متحد حماس، نیز درگیر تبادل آتش بوده است. اما اسراییل در هفته‌های اخیر، بیشتر حملات هوایی و حتا زمینی خود را بر لبنان تمرکز داده است، حملاتی که سبب کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، نیز شد.