وزارت صحت لبنان از کشته شدن ۵۵ نفر و جراحت ۱۵۶ نفر در حملات تازۀ اسراییل خبر داد

یک ساختمان در ساحۀ لیلاکی واقع در جنوب بیروت، پایتخت لبنان، که در حملۀ اسراییل به کلی ویران شده است.

وزارت صحت لبنان روز سه‌شنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) گفت که در اثر حملات تازهٔ اسراییل بر مواضع حزب‌الله ۵۵ نفر کشته و ۱۵۶ نفر دیگر زخمی شدند.

اداره رسیدگی به آفات لبنان پیش از این گفته بود که در حملات اسراییل که پس از حملات هفتم اکتوبر ۲۰۲۳ حماس بر جنوب اسراییل آغاز شد، ۱۸۷۳ نفر در سراسر لبنان کشته شده‌اند.

در همین حال، پس از حملات میزاییلی ایران بر اسراییل، اردوی اسراییل گفته است که حملات شب هنگام خود را به شدت ادامه می‌دهد.

اردوی اسراییل صبح چهار شنبه دوم اکتوبر (۱۱ میزان) گفت که قوای هوایی آن کشور حملات خود را در سراسر شرق میانه با قدرت ادامه می‌دهد.

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، با نشر اعلامیه‌ای گفت:‌ "نیروی هوایی به طور کامل به عملیات خود ادامه می‌دهد و امشب نیز به حملات قدرتمند خود در شرق میانه ادامه خواهد داد، همان گونه که در طول سال گذشته صورت گرفته است."

هاگاری همچنین تعهد کرد که اردوی آن کشور بر ضد ایران نیز عمل خواهد کرد، کشوری که روز سه‌شنبه نزدیک به ۱۸۰ میزاییل را به سمت اسراییل پرتاب کرد.

این سخنگوی اردوی اسراییل همچنین ایران را متهم کرد که شرق میانه را به سمت تشدید منازعه می‌کشاند.

پس از کشته شدن حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان، یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حملۀ هوایی نظامیان اسراییلی در بیروت، پایتخت لبنان، تنش‌ها در منطقه اوج گرفته است. مقام‌های ایرانی هشدار داده بودند که کشته شدن نیلفروشان و نصرالله "بی‌پاسخ" نخواهد ماند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که حملات میزایلی روز سه شنبه را به انتقام از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله، و عباس نیلفروشان انجام داده است. این نهاد نظامی جمهوری اسلامی تهدید کرد که در صورت انتقامجویی اسراییل، بار دیگر این کشور را هدف قرار خواهد داد.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است