لینک های دسترسی

Breaking News

دستور بایدن به نظامیان امریکایی: میزایل‌های پرتاب شدۀ ایران بر اسراییل را منهدم کنید


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

پس از پرتاب صدها میزایل از ایران به سمت اسراییل، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به نظامیان امریکایی دستور داده است که به دفاع از اسراییل شتافته و میزایل‌های ایران را منهدم کنند.

اردوی اسراییل روز سه شنبه اول اکتوبر (دهم میزان) گفت که ایران صدها میزایل‌ بالستیکی را به سمت اسراییل پرتاب کرده است. رسانه‌های اسراییلی از پرتاب ۴۰۰ میزایل از سمت ایران بر اسراییل خبر داده اند.

قصر سفید با نشر بیانیه‌ای گفته است که رییس جمهور بایدن و کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده پس از حملات میزایلی ایران بر اسراییل، برای نظارت اوضاع به "اتاق وضعیت" در قصر سفید رفته اند.

در بیانیۀ قصر سفید آمده است: "جو بایدن به نظامیان ایالات متحده رهنمایی کرده است تا نیروهای دفاعی اسراییل را در برابر حملات ایران کمک کرده و میزایل‌هایی را که اسراییل را هدف قرار می‌دهد، منهدم کنند."

پس از نشر خبر پرتاب میزایل‌های ایران بر اسراییل، صدای زنگ خطر در جنوب اسراییل به صدا در آمده و غیرنظامیان اسراییلی در پناهگاه‌ها، پناه برده اند.

درپی کشته شدن حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان و عباس نیلفروشان، یکی از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حملۀ هوایی نظامیان اسراییلی در بیروت، پایتخت لبنان، ایران هشدار داد که کشته شدن نیلفروشان و نصرالله "بی‌پاسخ" نخواهد ماند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده است که حملات میزایلی روز سه شنبه را به انتقام از کشته‌شدن اسماعیل هنیه، حسن نصرالله، و عباس نیلفروشان انجام داده است.

قوای نظامی اسراییل گفته است که حملات میزایلی ایران پیامدهای جدی خواهد داشت. در واکنش، سپاه پاسداران ایران تهدید کرده است که در صورت انتقامجویی اسراییل، بار دیگر این کشور را هدف قرار خواهد داد.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، گسترش "منازعه در شرق میانه" را محکوم کرده و با نشر اعلامیه‌ای آن را "تنش در پی تنش" خوانده است. گوتیرش گفت: "این وضعیت باید متوقف شود. به گونۀ مطلق به آتش‌بس نیاز داریم."

گروه

XS
SM
MD
LG