روسیه امسال بیش از ۲۳۱ هزار نظامی جدید جذب کرده است – مدویدوف

وزیر دفاع روسیه گفته است که شمار منسوبین اردوی آن کشور به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید

دیمیتری مدویدوف، معاون شورای امنیت روسیه و رییس جمهور پیشین آن کشور گفته است که از آغاز سال روان تا حال، بیش از ۲۳۱ هزار منسوب دیگر در صفوف اردوی روسیه جلب و جذب شده اند.

پس از تهاجم نظامی بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ و تصرف بخش‌هایی از آن کشور، روسیه در سال روان کمپاین گستردهٔ نظامی را برای تامین قوا به هدف مقابله با عملیات ضد حملهٔ اوکراین و نیز نگهداری ساحات تصرف شده راه اندازی کرده است.

مدویدوف روز پنجشنبه سوم اگست (۱۲ اسد) گفت: "بر اساس آمار وزارت دفاع، از اول جنوری تا سوم اگست...مجموعاً بیش از ۲۳۱ هزار نفر برای خدمت عسکری پذیرفته شده اند."

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در سپتمبر سال گذشته بسیج قسمی نظامی را اعلام کرد که پس از جنگ جهانی دوم در آن کشور پیشینه نداشت.

افزون بر این، مسکو کمپاین گستردهٔ عامه را برای پیوستن به صفوف قوای نظامی آن کشور راه اندازی کرده و با پیشکش کردن امتیازات و مشوق‌ها، روس‌ها برای خدمت عسکری ترغیب کرده است.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید روسیه کمپاین جدید سربازگیری را راه اندازی کرده است

حکومت روسیه با انتشار ویدیوها و نصب لوحه‌‌ها و شعارهای حماسی، مردم را برای پیوستن به صفوف قوای نظامی ترغیب می‌کند.

مقام‌های روسی مشخص نکرده اند که به چه تعداد نفر را در صفوف قوای مسلح آن کشور جلب و جذب خواهند کرد، اما تخمین‌های منابع مختلف حاکی از آن است که مسکو در صدد جذب ۴۰۰ هزار داوطلب جدید است.

سرگی شویگو،‌ وزیر دفاع روسیه، سال گذشته گفته بود که شمار نیروهای اردوی آن کشور به ۱.۵ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

خدمت عسکری برای مردان میان ۱۸ تا ۲۷ سال در روسیه جبری است و جلب سربازی سال دوبار به مردان واجد شرایط فرستاده می‌شود.