محسن داور از یک سوقصد جان سالم به در برد

محسن داور، نماینده پیشین پارلمان و رهبر جنبش ملی دموکراتیک پاکستان است.

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، افراد مسلح ناشناس بر کاروان موترهای محسن داور، نماینده پیشین پارلمان و رهبر جنبش ملی دموکراتیک پاکستان، در ساحهٔ تاپی در وزیرستان شمالی گلوله‌باری کردند، اما در این حمله به او آسیبی نرسیده است.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، محسن داور روز چهارشنبه سوم جنوری (۱۳ جدی) در حال حرکت به سمت کمپاین انتخاباتی خود بود که این حمله صورت گرفت.

شاهدان رویداد به خبرنگاران گفتند که افراد مسلح ناشناس از دو طرف بر موتر محسن داور گلوله‌باری کردند. رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که موتر حامل محسن داور ضد گلوله بود.

علی وزیر، یکی دیگر از اعضای پیشین پارلمان پاکستان و از رهبران برجسته جنبش تحفظ پشتون‌ها نیز در شبکه اجتماعی ایکس، حمله بر محسن داور را در جریان مبارزات انتخاباتی تایید کرد و گفت که او از این حمله جان سالم به در برده است.

علی وزیر با نکوهش این حمله گفته است: "طرح‌های کارمندان ادارات دولتی پاکستان برای سرکوب افکار دموکراتیک هرگز موفق نخواهد شد."

بر اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، وزارت داخله این کشور به برخی از رهبران سیاسی از احتمال وقوع حملات در جریان مبارزات انتخاباتی هشدار داده است.

کمیسیون انتخابات پاکستان هشتم فبروری را برای برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور تعیین کرده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که در اواخر دسمبر ۲۰۲۳ وزارت داخلهٔ پاکستان به مولانا فضل‌الرحمان و امیر ولی خان، دو چهرهٔ سرشناس سیاسی پاکستان، نسبت به انجام حملات تروریستی بر آنها هشدار داده بود.

پیش از این، به تاریخ ۳۱ دسمبر (۱۰ جدی) کاروان موترهای مولانا فضل‌الرحمان، رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان، در دیرهٔ اسماعیل خان ایالت خیبر پشتونخوا، آماج گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

مولانا جلیل خان، یک سخنگوی حزب جمعیت علمای اسلام، به خبرنگاران گفت که در این حمله به مولانا فضل‌الرحمان آسیبی نرسیده است.