سه افسر پولیس پاکستان در حملهٔ تندروان بر مراسم جنازه کشته شدند 

عکس: ارشیف

مقامات پاکستانی روز دوشنبه ۱۴ اکتوبر (۲۳ میزان) گفتند که تندروان بر مراسم جنازهٔ یک افسر پولیس حمله کرده و سه افسر پولیس را کشتند.

گروه تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

وزارت صحت ایالت خیبرپشتونخوا پاکستان گفت که حمله کنندگان در بنو در جریان مراسم جنازهٔ یک افسر پولیس که روز گذشته به ضرب گلوله کشته شده بود، یک پایگاه پولیس را محاصره کردند.

پشتون یار خان، به خبرگزاری فرانس‌پرس گفت: "در جریان درگیری در دروازهٔ ورودی پایگاه، سه تندرو و سه منسوب پولیس کشته شدند."

درگیری در این پایگاه در حالی جریان داشت که لی کیانگ، صدر اعظم چین، برای اشتراک در نشست سازمان همکاری شانگهای وارد اسلام آباد شد. این نشست دو روزه فردا آغاز می‌شود.

در حالی که در اسلام آباد تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده است، سایر شهرها در این کشور شاهد حملات متعدد بوده است.

هفتهٔ گذشته، دو انجنیر چینی در یک حملهٔ‌ انتحاری در نزدیکی میدان هوایی شهر کراچی کشته شدند. پیش از آن، مردان مسلح ۲۰ کارگر یک معدن زغال را در ایالت بلوچستان به ضرب گلوله کشتند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید انفجار در شهر کراچی پاکستان دو کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، پاکستان شاهد افزایش حملات گروه‌های تندرو و تروریستی بوده است. اسلام آباد ادعا می‌کند که حاکمان کابل نتوانسته اند اعضای طالبان پاکستانی را در افغانستان ریشه‌‌کن کنند که به گفتهٔ مقامات پاکستانی حملات شان را در خاک افغانستان طرح و در پاکستان تطبیق می‌کنند.

اما حکومت طالبان همواره این ادعا را رد کرده است. چندی پیش، لوی درستیز وزارت دفاع حکومت طالبان گفت که تحریک طالبان پاکستانی در این کشور حضور ندارد و هیچ‌کسی نمی‌تواند این ادعا را ثابت کند.

فصیح الدین فطرت همچنان گفته بود که ادعای حضور تحریک طالبان پاکستانی بارها از سوی اسلام‌آباد مطرح شده، اما تا حال پاکستان این ادعا را ثابت نکرده است.

در همین حال، حکومت طالبان می‌گوید که اکثر جنگجویان داعش به هدف فعالیت‌های تخریبی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و شاخۀ خراسان این گروه، در بخش‌هایی از ایالت‌های بلوچستان و خیبرپشتونخوا پاکستان مراکز آموزشی دارد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.