پوتین: در اوکراین به تمامی اهداف مان خواهیم رسید 

ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر (نهم میزان) تعهد کرد که در سومین سال جنگ، مسکو به تمامی اهداف‌اش در اوکراین دست خواهد یافت.

پوتین در یک پیام ویدیویی که به مناسبت دومین سال آنچه که وی آنرا "روزالحاق مجدد" می‌خواند، نشر شد گفته است که ما "حق به جانب استیم. تمامی اهداف تعین شده تحقق خواهد یافت."

پس از آن که نیروهای روسی در فبروری ۲۰۲۲ وارد اوکراین شدند، مسکو مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپوریژیا و خرسون را با خاک خود ملحق کرد. با آنهم، روسیه بر این مناطق کنترول کامل ندارد.

پوتین در این پیام یک بار دیگر تهاجم نظامی کشورش بر اوکراین را توجیه کرد و گفت که با این اقدام از روسی زبانان در مقابل "دیکتاتوری نیو نازی" محافظت می‌کند که هدف آن جدا کردن آنان برای همیشه از روسیه، سرزمین تاریخی آنان، است.

رییس جمهور روسیه اتهام وارد کرد که کشورهای قدرتمند غربی اوکراین را به یک "مستعمره" و "یک پایگاه نظامی مخالف روسیه" مبدل کرده اند.

پوتین گفت: "امروز ما برای آیندۀ مصوون و شکوفای فرزندان و نواسه‌های مان مبارزه می‌کنیم."

پیش از این، انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته بود که واشنگتن در مقابل "خصومت‌گرایی ظالمانهٔ روسیه" به دفاع از اوکراین متعهد است.

ایالات متحده از آغاز تهاجم تمام عیار نظامی روسیه بر اوکراین، تا کنون به ارزش حدود ۱۷۵ میلیارد دالر کمک‌های نظامی و اقتصادی را به اوکراین فراهم کرده است.