رییس صلیب سرخ: رنج بشری باشندگان غزه غیر قابل تحمل است 

میریانا سپولیاریک، رییس کمیتهٔ بین المللی صلیب سرخ

رییس کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ امروز چهارم دسمبر (۱۳ قوس) وارد غزه شده و وضعیت بشری در آنجا را "غیر قابل تحمل" خواند.

میریانا سپولیاریک، درشبکۀ اجتماعی ایکس در مورد رسیدن‌اش به غزه معلومات داده و خواهان حفاظت از غیرنظامیان در قلمرو فلسطینی شد، جاییکه او از وضعیت بشری غیرقابل تحمل هشدار داد.

کمیتهٔ بین المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای به نقل از سپورلیاریک نگاشته است: "این غیر قابل پذیرش است که در غزه هیچ جای امنی وجود ندارد که غیرنظامیان بروند و با جریان محاصرهٔ نظامی، هیچ گونه پاسخگویی بشری در حال حاضر امکان پذیر نیست."

رییس این کمیته افزود که آتش‌بس هفتهٔ گذشته به میزان بسیار اندک مهلتی را فراهم کرد و نیم نگاهی مثبت بشری و امیدواری را پیرامون یافتن مسیری برای کاهش رنج و درد مردم در سراسر جهان به وجود آورد. او گفت: "کمیتهٔ بین‌المللی صلیب سرخ به صفت یک عامل بی‌طرف آماده است تا از توافقات بشری بیشتر که رنج و درد را کاهش دهد، حمایت کند."

این در حالی است که این سازمان بین المللی به خاطر انجام ندادن کار کافی برای رهایی گروگانان اسراییلی و زندانیان فلسطینی مورد انتقاد هر دو جانب قرار گرفته است.

با آنهم، میریانا سپولیاریک گفته است که سازمانش برای رفع درد و رنج مردم، هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد.

تشدید حملات اسراییل

پس از آتش‌بس هفت روزه، و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای تمدید توافق آتش‌بس، اسراییل از تشدید حملات و آمادگی عملیات زمینی در جنوب غزه خبر داده است.

اردوی اسراییل امروز گفت که اقدامات شدید را علیه "حماس و سازمان‌های تروریستی" در ساحهٔ خان یونس روی دست گرفته است.

بر اساس معلومات اردوی اسراییل، تا اکنون حدود ۱۰ هزار حملهٔ هوایی بر غزه انجام شده است.

با وجود نگرانی‌های جهانی در مورد تلفات غیرنظامیان، شاهدان عینی امروز گفتند که ده‌ها تانک اسراییلی وارد جنوب غزه شدند.

مقامات اسراییلی گفته اند که با نشر و پخش‌ پیام‌ها به باشندگان محلی هشدار داده بودند که این ساحه را ترک کنند.

شاهدان عینی همچنان گفته اند که تانک‌ها، وسایط زرهی و بلدوزر‌ها در نزدیک خان یونس دیده شده، جاییکه به دلیل حضور بیجاشدگان داخلی مزدحم شده است.

مقامات اسراییلی گفته اند که در حملۀ هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل ۱۲۰۰ نفر کشته و حدود ۲۴۰ نفر دیگر از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شد.

اسراییل در واکنش به این حمله، غزه را آماج حملات پیهم هوایی قرار داد که به گفتۀ مقام‌های فلسطینی، تا کنون در این حملات بیش از ۱۵۸۹۹ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، کشته شده و ۴۲۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.