رویداد ترافیکی در بدخشان هشت کشته برجا گذاشت

وزارت داخله حکومت طالبان می‌گوید که در یک رویداد ترافیکی در ولایت بدخشان هشت غیرنظامی جان باختند و دو تن دیگر زخم برداشتند.

این وزارت ناوقت جمعه ۲۲ مارچ (سوم حمل) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این رویداد که در مربوطات ولسوالی شغنان ولایت بدخشان به وقوع پیوسته، یک موتر مسافربری از جاده منحرف شده و به دره سقوط کرده است.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله حکومت طالبان گفته است: "یک عراده موتر فلانکوچ که مسافران را از ولسوالی شغنان به مرکز فیض‌آباد منتقل می‌کرد، در منطقه درمارخت این ولسوالی از کنترول خارج شد که بر اساس بررسی‌های اولیه، هشت تن کشته و دو تن دیگر زخمی شدند".

این وزارت گفته است که زخمیان برای درمان به شفاخانه منتقل شده اند.

حکومت طالبان برای جلوگیری از وقوع رویدادهای ترافیکی از شرکت‌های ترانسپورتی خواسته است که رانندگان مسلکی را استخدام کنند.

وزارت داخله حکومت طالبان از رانندگان خواسته است که برای محافظت جان مسافرین قوانین و اصول ترافیکی را رعایت کنند.

این در حالی است که هفته گذشته نیز در نتیجهٔ تصادم یک بس مسافربری با یک تانکر نفت و یک موترسایکل در شاهراه کندهار-هرات ۲۱ نفر جان باختند.

مقامات ریاست ترافیک ولایت هلمند گفته اند که بس مسافربری که از ولایت هرات به سوی کابل در حرکت بود، نخست با موتر سیکل تصادم کرد که در نتیجهٔ آن دو فرد سوار بر موترسایکل جان باختند. سپس رانندهٔ بس کنترول را از دست داده و با تانکر نفت که از جانب مقابل در حرکت بود، تصادم کرد.

حوادث ترافیکی مرگبار در افغانستان به گونهٔ معمول به دلیل جاده‌های ناهموار، رانندگی‌ بی‌احتیاط و نبود مقررات ترافیکی اتفاق می‌افتد.