لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه کابل – جلال‌آباد به روی ترافیک باز شد


شاهراه کابل - جلال‌آباد یکی از مسیرهای پر تردد افغانستان است
شاهراه کابل - جلال‌آباد یکی از مسیرهای پر تردد افغانستان است

وزارت فواید عامه حکومت طالبان می‌گوید که شاهراه کابل – جلال‌آباد که عصر روز شنبه به روی ترافیک مسدود شده بود، اکنون باز شده است.

اشرف حق‌شناس، سخنگوی این وزارت امروز یکشنبه ۱۰ مارچ (۲۰ حوت) با نشر اعلامیه‌ای در ایکس نگاشته است که این مسیر در ساحه ماهیپر به دلیل سقوط یک موتر باربری از سرک بالایی به جاده پایینی و لغزش سنگ‌ها و سنگریزه‌ها عصر دیروز به روی ترافیک مسدود شده بود.

به گفتۀ حق‌شناس، در این رویداد، به شمول یک زن و یک کودک سه نفر جان باختند و شش تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی وزارت فواید عامه حکومت طالبان گفته است که پس از وقوع این رویداد، تیم‌های موظف این وزارت، شاهراه را از وجود سنگ‌ها و سنگریزه‌ها پاک‌کاری کردند و این مسیر اکنون به روی ترافیک باز است.

شاهراه کابل – جلال‌آباد همواره شاهد رویدادهای طبیعی و ترافیکی بوده است. بیشتر لغزش کوه در مواقع بارندگی به وقوع می‌پیوندند. این شاهراه در ماه سنبله نیز به دلیل لغزش کوه برای بیش از دو هفته به روی تردد مسدود شده بود.

شاهراه کابل – جلال‌آباد از شاهراه‌های پرتردد افغانستان است که کابل را با چهار ولایت شرقی افغانستان وصل می‌کند.

از این مسیر نه تنها برای تجارت و ترانزیت بین افغانستان و پاکستان استفاده می‌شود، بلکه کالاها و کاروان‌های تجارتی تاجران پاکستانی نیز از این مسیر به آسیای میانه رفت و آمد می‌کنند.

افغانستان یک کشور محاط به خشکه است و بنابر معلومات تاجران و سرمایه‌گذاران افغان، بندر کراچی و کشورهای آسیای میانه نزدیک‌ترین مسیر به آبی به این کشور می‌باشد و به همین دلیل تاجران افغان و پاکستانی از این مسیر برای تجارت و ترانزیت بین آسیای جنوبی و آسیای میانه و روسیه استفاده می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG