خبر تجاوز جنسی در لاهور پاکستان سبب تظاهرات و زخمی شدن ده‌ها محصل شد

مقامات در شهر لاهور پاکستان می‌گویند که ده‌ها محصل یک کالج خصوصی در جریان درگیری با پولیس پس از آن زخمی شدند که به خاطر خبرها در مورد تجاوز جنسی بر یک دختر در داخل کالج، دست به اعتراض زدند.

بر از اساس گزارش‌ها این تعداد محصلان در جریان دو روز گذشته، زخمی شده اند.

نشر خبر تجاوز جنسی بر یک دختر در رسانه‌های اجتماعی، سبب اعتراض این محصلان نخست در داخل کالج و سپس در مقابل مقر پارلمان ایالتی شد.

مسوولان کالج و والدین دختر، خبر تجاوز جنسی را رد کرده اند.

خشونت جنسی علیه زنان در پاکستان معمول، اما اعتراض در مقابل آن غیرمعمول است. اکثر قربانیان تجاوز و تعرض‌های جنسی به دلیل بدنامی، آنرا پنهان نگه‌ می‌دارند.

یک کمیتهٔ ویژه که از سوی حکومت ایالتی لاهور ایجاد شده بود گفته است که دختری که در این قضیه از وی نام برده شده، گفته است که به تاریخ دوم اکتوبر در داخل منزلش لغزیده و جراحت برداشت و به همین دلیل به شفاخانه انتقال داده شده بود. او تا تاریخ ۱۱ اکتوبر تحت تداوی قرار داشت.

این کمیته گفت که محصل متذکره از تاریخ سوم تا ۱۵ اکتوبر در کالج غیرحاضر بود.

ادارهٔ تحقیقات فدرال شهر لاهور گفته است که در حال بررسی این قضیه و شناسایی افرادی است که این گزارش ها را در رسانه‌های اجتماعی نشر کرده بودند.

مریم نواز، وزیر اعلای ایالت پنجاب، گفت که هیچ گونهٔ تجاوز جنسی صورت نگرفته و یک طرح "خطرناک" پلان شده بود تا محصلان گمراه شوند. او افزود که در رابطه به نشر این خبر یک محافظ امنیتی بازداشت شده است.

سازمان توسعهٔ اجتماعی پایدار، ماه گذشته گزارش داد که در سال ۲۰۲۳ در پاکستان بیش از ۷۰۰۰ قضیهٔ تجاوز جنسی گزارش شده بود که حدود ۹۵ در صد آن در ایالت پنجاب اتفاق افتاده بود.

گزارش حاکی است که به دلیل بدنامی اجتماعی، زنان در این خصوص کمک نمی‌خواهند و احتمال این وجود دارد که قضایای تجاوز جنسی در این کشور بسیار بیشتر از آنچه باشد که گزارش می‌شود.

این درحالی است که کمتر از یک ماه پیش، یک کارمند کمپاین واکسیناسیون پولیو در ایالت سند گفت که در جریان ایفای وظیفه از سوی چند مرد بر وی تجاوز جنسی صورت گرفت.

پولیس سه مرد را در ارتباط با آن قضیه بازداشت کرد. اما شوهرش آن زن را از خانه بیرون کرده گفت که او خانواده‌اش را بدنام کرده است.