بیش از ۱۴هزار نفر به دلیل سیلاب‌ها در پاکستان به مناطق امن منتقل شده اند

مقامات پاکستانی می‌گویند که بیش از ۱۴هزار نفر با قایق‌های کوچک در ایالت پنجاب در شرق این کشور به مناطق امن منتقل شده اند.

مقامات روز جمعه ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) گفتند که انتقال این افراد را به مناطق امن پس از آن فیصله کردند که به دنبال بارندگی‌های پیهم آب دو دریا به شماری از روستاها سرازیر شد و برخی آنها زیر آب رفتند.

سال گذشته نیز در پاکستان پس از بارندگی سیلاب جاری شد و میلیاردها دالر خسارت به مردم وارد کرد، از ماه گذشته بار دیگر بارندگی‌ها آغاز شده و تا اکنون ۹۱ نفر بر اثر حوادث اقلیمی در آن کشور جان باختند.

محسن نقوی، وزیر اعلای پنجاب، روز جمعه در تویترش نوشت که از مناطق سیل زده بازدید کرده و از نزدیک عملیات امداد و نجات را نظارت کرده است.

نقوی از تیم امداد و نجات تقدیر کرد و گفت که آنها شبانه روز تلاش می‌کنند تا تا حد امکان از خسارات جانی و مالی به مردم کاسته شود.

در آغاز این هفته پس از آنکه مقامات هند آب سد‌ها در ایالت پنجاب پاکستان را به دریای راوی رها کرد،‌ مردم به مناطق امن منتقل شدند. آب این دریا از هند به پاکستان سرازیر می‌شود.

بر اساس معلومات اداره ملی هواشناسی پاکستان، تخمین می‌شود که در هفته جاری بارندگی در ایالت‌های بلوچستان و سند این کشور رخ دهد، ایالت‌های که هزاران نفر در تابستان گذشته در سیل در همین مناطق جان باختند.

سال گذشته، حدود ۳۳ میلیون نفر در پاکستان تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار گرفتند و یک‌هزار و ۷۳۹ نفر کشته شدند. این سیلاب‌ها همچنان نزدیک به ۳۰ میلیارد دالر به اقتصاد پاکستان ضربه زد.

بارندگی‌های فصلی در پاکستان هر سال از ماه جولای شروع می‌شود و در سپتمبر پایان می‌یابد.