لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌‌ها در کانگو دست‌کم ۱۷۶ کشته بر جاگذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات در جمهوری دموکراتیک کانگو روز جمعه پنجم می (۱۵ ثور) گفتند که در اثر سرازیر شدن سیلاب دست کم ۱۷۶ نفر در شمال آن کشور کشته شده اند.

بارندگی شدید توام با سیلاب سبب ویران شدن ساختمان‌ها نیز شده و کارمندان امدادرسانی مجبور شدند تا اجساد را از بین انبوه گل و لای سرهم بگذارند.

بارندگی در منطقهٔ کالهه در ولایت کیوو جنوبی باعث طغیان دریا‌ها و سرازیر شدن سیلاب‌ها شده و روستا‌های این منطقه را متاثر کرده است.

نگوابیدجه کاسی، والی کیوو جنوبی گفته است که تا حالا ۱۷۶ نفر در اثر این سیلاب‌ها جان باخته اند و شماری از مردم منطقه ناپدید شده اند.

در همین حال، کازوله مارتین، یک فعال جامعهٔ مدنی در جمهوری دموکراتیک کانگو، گفته است که تا حالا اجساد ۲۲۷ نفر پیدا شده است. به گفتهٔ مارتین، سرازیر شدن سیلاب‌ها مردم مناطق آسیب دیده را مجبور ساخته تا در فضای باز، مکاتب و شفاخانه‌ها خواب کنند.

سرازیر شدن سیلاب و لغزش زمین در ولایت کیوی جنوبی جمهوری دموکراتیک کانگو به ندرت رخ می‌دهد. این ولایت کانگو هم‌مرز با رواندا است. در هفتهٔ جاری سرازیر شدن سیلاب در رواندا نیز سبب کشته شدن دست کم ۱۳۰ نفر شد و بیش از ۵۰۰۰ خانه را تخریب کرد.

سیلاب مشابه در سال ۲۰۱۴ میلادی در جمهوری دموکرات کانگو رخ داد که بیش ۷۰۰ خانه تخریب شد. بر اساس گزارش ملل متحد، در اثر آن سیلاب، بیش از ۱۳۰ نفر ناپدید شدند.

XS
SM
MD
LG