ترمپ بار دیگر بر مهاجران فاقد مدرک تاخت

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت پنسلوانیا یکبار دیگر بر پناهجویان و مهاجرانی تاخت که به گونۀ غیرقانونی وارد ایالات متحده می‌شوند.

ترمپ روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر در این سخنرانی که نزدیک به دو ساعت دوام کرد، کم از کم ده بار مهاجران غیرقانونی را "شریر" خطاب کرد و چندین مورد خشونت در ایالات متحده را به آنان ربط داد.

هرچند هیچ معلومات موثقی در دست نیست که دال بر ارتکاب جرایم توسط مهاجران فاقد مدرک در ایالات متحده باشد، تحقیقات نشان داده است که این مهاجران به پیمانۀ شهروندان متولد ایالات متحده مرتکب جرایم نمی‌شوند.

با اینحال، ترمپ نگفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نومبر، چه رویکردی را در قبال مهاجران فاقد مدرک اتخاذ خواهد کرد.

ترمپ باورمند است که بحث مهاجرت یکی از مسایل برنده در کارزار انتخاباتی‌اش است و همواره در سخنرانی‌هایش بیشتر از مسایل بزرگ دیگر چون اقتصاد، به موضوع مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده تمرکز کرده است.

ترمپ روز یکشنبه در جمعی از هوادارانش ادعا کرد که مهاجران فاقد مدرک مرتکب جنایات خشونتبار شده و به گفتۀ وی به "جرایم شنیع، به شمول کودک‌ربایی، قاچاق مخدرات، عضویت در گروه‌های شرور، رذالت و اوباشی و معامله با زنان" متهم یا محکوم می‌شوند.

او در این گردهمایی انتخاباتی در شهر ایری، حتا گفت که از خشونت پولیس در برابر مهاجران فاقد اسناد و مدرک چشم‌پوشی می‌کند.

ترمپ در ماه جون ۲۰۱۵ زمانیکه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در ایالات متحده اعلام کرد، مکسیکو را به ارسال تجاوزگران و دیگر مجرمان به ایالات متحده متهم کرد.

پنسلوانیا و شش ایالت دیگر - اریزونا، جورجیا، میشیگن، نوادا، کارولینای شمالی و وسکانسن - در انتخابات امسال رقابتی‌ترین ایالت‌ها بوده و ترمپ و رقیب دموکرات وی، کاملا هریس، در پنج هفتۀ دیگر که به برگزاری انتخابات باقی مانده است، به راه اندازی کمپاین‌های انتخابی بر این هفت ایالت تمرکز خواهند داشت.

قرار است ترمپ به تاریخ پنجم اکتوبر نیز در پنسلوانیا گردهمایی انتخاباتی برگزار کند، زیرا اکثر مشاوران وی باورمند اند که پنسلوانیا به دلیل داشتن جمعیت زیاد، مهم‌ترین ایالت در جمع هفت ایالت رقابتی در انتخابات امسال است. ترمپ گفت: "اگر در پنسلوانیا برنده شویم، انتخابات را می‌بریم."

ترمپ و هریس تا کنون بیشتر از هر ایالت دیگر، صدها میلیون دالر را صرف تبلیغات انتخاباتی در پنسلوانیا کرده اند.

ناحیۀ ایری ایالت پنسلوانیا در انتخابات ۲۰۱۶ به دونالد ترمپ رای داده بود، اما در انتخابات ۲۰۲۰ جو بایدن در این ناحیه برنده شده بود.

ترمپ در انتخابات ۲۰۱۶ با تفاوت بسیار اندک در پنسلوانیا برنده شد اما در سال ۲۰۲۰ بازندۀ انتخابات در این ایالت شد.

نظرپرسی‌های عامه نشان می‌دهد که امسال نیز پنسلوانیا یکی از رقابتی‌ترین ایالت‌ها در انتخابات ماه نومبر خواهد بود.

گردهمایی بعدی ترمپ در پنسلوانیا در شهر بتلر خواهد بود، جاییکه وی در ماه جولای در جریان یک کارزار انتخاباتی هدف سوقصد قرار گرفته و از ناحیۀ گوش زخمی شد.