بریتانیا به خانواده‌های دپلوماتان خود دستور داد اسراییل را ترک کنند

حکومت بریتانیا روز پنجشنبه ۱۲ اکتوبر (۲۰ میزان) اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌های امنیتی، به خانواده‌های دپلوماتان خود در اسراییل دستور داده است تا این کشور را ترک کنند.

وزارت خارجهٔ بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که همه دپلومات‌ها در وظایف شان باقی خواهند ماند و به ارایه خدمات قنسولی ادامه خواهند داد.

گروه حماس روز شنبه گذشته حملهٔ غافلگیرانه‌ای را علیه اسراییل آغاز کرد که در سال‌های اخیر پیشینه نداشته است. این درگیری که وارد ششمین روز خود شده، جان بیش از ۱۲۰۰ اسراییلی و ۱۳۰۰ فلسطینی به شمول کم از کم ۳۰۰ کودک را گرفته است. اسراییل تعهد کرده است که گروه حماس را که بر غزه حاکم است، نابود کند.

وزارت خارجهٔ بریتانیا همچنان به شهروندان این کشور توصیه کرده که از هرگونه سفر غیرضروری به اسراییل بپرهیزند.

وزارت خارجهٔ بریتانیا در یک بیانیهٔ جداگانه اعلام کرد که پروازهای تخلیه را برای کمک به شهروندانش برای خروج ازاسراییل تسهیل می‌کند و نخستین پرواز اواخر روز پنجشنبه از تل‌ابیت انجام خواهد شد.

بسیاری کشورها برای آنعده شهروندان شان که می‌خواستند اسراییل را ترک کنند، پروازهای برگشت فراهم کرده اند.

جیمز کلیورلی، وزیر خارجهٔ بریتانیا اوایل این هفته گفت که با بخش هوانوردی کار می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پروازهای تجاری برای بریتانیایی‌هایی که قصد خروج از اسراییل را دارند، در دسترس باشد.

شرکت‌های هوایی بزرگ بریتانیا از جمله بریتیش ایرویز و ویرجن اتلانتیک روز چهارشنبه پروازهای خود بین بریتانیا و اسراییل را به حالت تعلیق درآوردند.

پیش از آن شرکت ایزی‌جت بریتانیایی نیز پروازها خود به اسراییل را به دلیل نگرانی‌های امنیتی متوقف کرده بود.