کشته شدن کارمندان ملل متحد در غزه؛ پرچم‌های این سازمان در جهان نیمه افراشته شد

پرچم نیمه برافراشتهٔ ملل متحد در مقر اصلی این سازمان در شهر نیوریاک ایالات متحده

پرچم‌های ملل متحد روز دوشنبه ۱۳ نومبر (۲۲ عقرب) در حالی در سراسر جهان به شمول مقر اصلی آن در نیویارک نیمه برافراشته شد که کارمندان این سازمان به خاطر ادای احترام به کشته شدن بیش از ۱۰۰ همکار شان در جنگ میان اسراییل و حماس، برای یک دقیقه سکوت کردند.

بیرق‌های آبی و سفید رنگ این سازمان ساعت ۰۹:۳۰ دقیقه صبح به وقت محل در شهر‌های بنکاک، توکیو و بیجینگ نیمه برافراشته شدند و به تعقیب آن سایر ادارات ملل متحد در سراسر جهان نیز به عین اقدام مبادرت کردند.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد، در یک پیام ایکس نوشته است که از آغاز منازعه میان اسراییل و گروه حماس، بیش از ۱۰۰ کارمند ادارهٔ ملل متحد در امور مهاجرین فلسطینی جان‌های شان را از دست داده اند.

گوتیرش با اشاره به همکارانش که جان‌های شان را در جنگ غزه از دست داده اند، گفت: ''آنان هیچگاهی فراموش نخواهند شد.''

ادارهٔ ملل متحد در امور مهاجرین فلسطینی روز دوشنبه گفت که در جریان جنگ میان اسراییل و گروه حماس تا حالا ۱۰۲ کارمند این اداره کشته شده اند و ۲۷ کارمند دیگر این سازمان زخمی شده اند. به گفتهٔ مقامات ملل متحد،‌ در تاریخ این سازمان،‌ این بیشتر رقم تلفات کارمندان این سازمان بین المللی در یک منازعه می‌باشد.

تام وایت، رییس ادارهٔ ملل متحد در امور مهاجرین فلسطینی، با نشر اعلامیه‌ای از این اقدام ملل متحد-نیمه برافراشتن پرچم‌های این سازمان در سراسر جهان- تقدیر کرد.

اما آقای وایت در این اعلامیه گفته است که '' ما باید پرچم ملل متحد را بالا نگه داریم" تا به مردم غزه نشان داده شود که این سازمان همچنان برای مردم غزه کمک‌ فراهم می‌کند.

پس از حملهٔ هفتم اکتوبر گروه حماس بر اسراییل، نظامیان اسراییلی بدون وقفه حملات هوایی، زمینی و دریایی را بر نواز غزه راه اندازی کرد و تا حالا ادامه دارد.

در حملهٔ حماس بر اسراییل، ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و تندروان این گروه، کم و بیش ۲۴۰ نفر را گروگان گرفته اند که شامل شهروندان خارجی نیز می‌شود. پیش از این مقام‌های اسراییلی گفته بودند که در حملهٔ حماس بر اسراییل ۱۴۰۰ نفر کشته شده است.

مقامات صحت در غزه گفته اند که در اثر حملات اسراییل، تا حالا بیش از ۱۱‌هزار و ۱۰۰ نفر کشته شده اند که شامل بیش از ۴۰۰۰ هزار کودک می‌شود. اما آماری که از سوی مقامات صحت غزه ارایه شده است، تا حالا از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

ادارهٔ ملل متحد در امور مهاجرین فلسطینی که ۱۳ هزار کارمند در سراسر غزه دارد، می‌گوید که در ۱۵۰ محل برای ۷۸۰ هزار نفر محل بود و باش فراهم کرده است.