روسیه و سوریه، امریکا را به دروغگویی متهم کردند

روسیه: هر زمانیکه در روند صلح پیشرفت صورت میگیرد، امریکا "گزارش های تائید نشده" در مورد حملات کیمیاوی در سوریه را پخش می کند

سوریه و روسیه، ایالات متحده را به افترا در مورد حملات کیمیاوی در سوریه متهم کرده و آن را بهانۀ برای برهم زدن تلاش ها جهت ختم جنگ خوانده اند.

ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، که دیروز در یک کنفرانس که به هدف راه اندازی یک کمپاین در برابر استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه، تدویر یافته بود، گفت: "حملات اخیر در شرق غوطه نگرانی های جدی در این مورد را برانگیخته که رژیم بشارالاسد ممکن به استفادۀ سلاح کیمیاوی دربرابر مردم خود ادامه میدهد."

وزارت خارجۀ سوریه این اظهارات ریکس تیلرسن را "دروغ و اتهام" خوانده است.

وزیر خارجۀ امریکا همچنان گفته است که در یک حملۀ روز دوشنبه در شرق شهر غوطه که به گفته او "ظاهراً یک حملۀ کیمیاوی" بوده، حد اقل بیست تن کشته شدند.

آقای تیلرسن همچنان گفته بود: " هرکسیکه حملات را راه اندازی کرده، روسیه در نهایت مسؤل قربانیان در شرق غوطه و تعداد بیشمار سوری های دیگر خواهد بود که در اثر استفاده از سلاح کیمیایی توسط سوریه تلف می شوند."

در واکنش به این سخنان وزیر خارجۀ امریکا، سرگی رباکوف، معاون وزارت خارجۀ روسیه گفته است هر زمانیکه در روند صلح پیشرفت صورت می گیرد، ایالات متحده "گزارش های تائید نشده" در مورد استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه را پخش می کند.

در نشست پاریس، در کنار ایالات متحده، وزرای خارجۀ تمامی ٢۴ کشور اشتراک کننده بر هدف قرار دادن آنانی توافق کردند که دست به استفاده از سلاح کیمیاوی میزنند.

حکومت بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه، در سال ٢٠١٣ براساس یک قرارد تنظیم شده توسط روسیه و امریکا، بر از بین بردن سلاح کیمیاوی اش موافقه کرده بود و استفاده از هرنوع سلاح کیمیاوی را رد می کند.

Your browser doesn’t support HTML5

روسیه و سوریه، امریکا را به دروغگویی متهم کردند