پاکستان: جبهه آزادی بلوچستان را در خاک ایران هدف قرار دادیم

وزارت امور خارجۀ پاکستان با نشر اعلامیه‌ای تایید کرد که نیروهای هوایی این کشور بامداد پنجشنبه ۱۸ جنوری (۲۸ جدی) حملاتی را بر ولایت سیستان و بلوچستان ایران انجام داده اند.

در اعلامیه آمده است که در این عملیات شماری از هراس‌افگنان کشته شدند. اعلامیه گفته است که پاکستان به تمامیت ارضی ایران احترام دارد و حملات روز پنجشنبه را بر اساس امنیت و منافع ملی‌اش انجام داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع امنیتی پاکستان گزارش داده است که حمله بر ولایت سیستان و بلوچستان ایران توسط یک طیاره انجام شده است.

این منبع گفته است: " جنگجویان مسلح کشته شده در این حمله، به جبهه آزادی بلوچستان مرتبط اند."

رسانه‌های ایرانی نیز حملۀ نظامیان پاکستانی را بر منطقه سراوان ولایت سیستان و بلوچستان این کشور تایید کرده اند.

خبرگزاری مهر ایران، به نقل از والی سیستان و بلوچستان گفته است که در انفجارهای منطقۀ سراوان "سه زن خارجی و چهار کودک کشته شدند."

این حمله نظامیان پاکستان، دو روز پس از حملات راکتی و طیارۀ بی‌سرنشین ایران بر ایالت بلوچستان پاکستان، انجام شده است.

ایران روز سه‌شنبه ساحاتی را در پاکستان آماج حملات راکتی و درون قرار داد که به ادعای تهران،‌ مواضع گروه شبه‌نظامی ''جیش‌العدل'' در آن موقعیت دارند.

تلویزیون دولتی ایران،‌ پرس تی‌وی، که نشرات آن به زبان انگلیسی است، این حمله را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نسبت داد.

جیش العدل یک گروه تند سنی مذهب است که در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد. این گروه عمدتاً در پاکستان فعالیت می‌کند و در گذشته مسوولیت بم‌گذاری‌ها و اختطاف پولیس مرزی ایران را برعهده گرفته است.

پس از حملات ایران بر بلوچستان، پاکستان روز چهارشنبه سفیرش را از تهران فراخواند.