لینک های دسترسی

Breaking News

سپاه پاسداران بر مواضع جیش‌العدل در پاکستان حمله کرد – رسانه‌های دولتی ایران


عکس آرشیف
عکس آرشیف

رسانه‌های دولتی ایران ناوقت سه شنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) گزارش دادند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مواضع گروه "جیش‌العدل" را در پاکستان هدف حملات راکتی و طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) قرار داده است.

خبرگزاری تسنیم ایران گزارش داده است که "منطقه هدف قرار گرفته منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است" که به گفتهٔ این رسانه "یکی از بزرگترین مقرهای" گروه جیش‌العدل در آن موقعیت دارد.

تا کنون از میزان خسارات و تلفات ناشی از این حمله جزییاتی نشر نشده است.

جیش‌العدل یک گروه شبه نظامی است که بیشتر در ولایت سیستان و بلوچستان ایران متمرکز بوده و به دفاع از حقوق اقلیت بلوچ و مسلمانان سنی، درگیر جنگ با حکومت شیعهٔ ایران است.

ساعاتی پیش از نشر خبر حملهٔ ایران بر گروه جیش‌العدل، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجهٔ ایران، در حاشیهٔ نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس، با انوارالحق کاکر، صدر اعظم پاکستان دیدار کرد.

حکومت پاکستان نیز از دیرزمان با شورشگری جدایی‌طلبان بلوچ به ویژه در ایالت بلوچستان که سرشار از منابع طبیعی است، درگیر است.

سپاه پاسداران ایران روز سه شنبه حملاتی را بر مواضعی در شهر اربیل، منطقهٔ نیمه خود مختار کردستان عراق، و شهر ادلب سوریه انجام داد. ایران گفته است که در این حملات یک مقر ادارهٔ استخبارات اسراییل (موساد) در اربیل و چندین موضع داعش در سوریه منهدم شده است.

عراق این ادعای ایران را به چالش کشیده و ضمن احضار شارژدافیر سفارت ایران در بغداد، گفته است که شکایتی را به خاطر "حملات ایران بر حاکمیت ملی عراق" در شورای امنیت سازمان ملل متحد درج خواهد کرد.

حملهٔ ایران بر عراق با واکنش گستردهٔ جهانی مواجه شده و ایالات متحده ضمن محکوم کردن آن گفته است که حملات "بی‌باکانهٔ ایران" ثبات عراق را بر هم زده است.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری رویترز و تسنیم نیز استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG