لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان پس از دستگیری برای بار نخست در محکمه حاضر شد


عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان
عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان

عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان روز چهارشنبه دهم می (۲۰ ثور) به اتهامات فساد در یک محکمۀ ویژه در اسلام آباد حاضر شد.

یک روز پیشتر، هنگامیکه عمران خان جانب یک محکمه در شهر اسلام آباد، پایتخت پاکستان روان بود، در بیرون محوطۀ محکمه از سوی نیروهای شبه نظامی دستگیر شد.

صدر اعظم پیشین پاکستان با ده‌ها مورد اتهام، از فساد اداری گرفته تا تروریزم، خیانت و دیگر خلاف‌رفتاری‌ها روبرو است.

وکیلان مدافع عمران خان ادعا کرده اند که نیروهای شبه‌نظامی، پس از بازداشت عمران خان، بر وی "تهاجم فزیکی" کرده اند.

جلسه محکمۀ عمران خان، روز چهارشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی و در قرارگاه مرکزی پولیس پاکستان، جاییکه وی در توقیف است، برگزار شد.

بازداشت عمران خان سبب موج گستردۀ تظاهرات خشونتبار حامیان وی در سرتاسر پاکستان شده است که تا کنون منجر به کشته شدن کم از کم یک نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

مقام‌ها در شهر لاهور که شاهد تظاهرات گستردۀ حامیان خان بود، نیروهای شبه نظامی را برای کمک با پولیس در تامین نظم و کنترول وضعیت در این شهر مستقر کرده است.

نشرات شماری از رسانه‌ها در پاکستان در پی تظاهرات متوقف شده و برخی رسانه‌های فعال در آن کشور از پوشش خبرهای مرتبط با تظاهرات خودداری کرده اند.

مقام‌های پاکستانی دسترسی به انترنت و برخی شبکه‌های اجتماعی به شمول تویتر، فیسبوک و یوتیوب را در اسلام‌آباد و شماری دیگر از شهرهای پاکستان قطع کرده اند.

به مکاتب در سرتاسر پاکستان دستور داده شده است که روز چهارشنبه مسدود بمانند.

در همین حال، شاه محمود قریشی، معاون حزب تحریک انصاف، هواداران این حزب را ترغیب کرده است تا به تظاهرات صلح آمیز ادامه دهند. او گفته است که حزب تحریک انصاف به خاطر دستگیری عمران خان به محکمۀ عالی پاکستان عارض می‌شود.

حکومت طالبان در واکنش به وضعیت پیش آمده در پاکستان، ثبات سیاسی در آن را به سود منطقه خوانده و به حل این وضعیت از طریق "خویشتنداری و تفاهم" تاکید کرده است.

وزارت خارجۀ طالبان روز چهارشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفته است که به نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در پاکستان به خاطر حفاظت از افغان‌های مقیم پاکستان رهنمودهای لازم داده شده است.

XS
SM
MD
LG