لینک های دسترسی

Breaking News

درمان ۵۰۰ معتاد زن در ولایت بلخ


درمان ۵۰۰ معتاد زن در ولایت بلخ
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:35 0:00

مسوولان یک مرکز تداوی هفتاد بستر معتادان که برای زنان و کودکان معتاد در ولایت بلخ فعالیت می کند، می گوید که در یک سال گذشته ۵۰۰ زن معتاد را تحت درمان قرار داده و همچنان این زنان را با مهارت های بافندگی و خیاطی آشنا ساخته است.

نصیبه مهمند، مسوول این مرکز تداوی زنان و کودکان معتاد با اشاره به این که خدمات این مرکز رایگان بوده و از سوی موسسه خدمات اجتماعی برای زنان افغان پشتیبانی می شود به صدای امریکا گفت: "سال گذشته ما ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دادیم، تداوی شدند و رخصت شدند. و فعلا هم ۵۰۰ نفر را در نظر داریم، مدت تداوی ما ۴۵ روز می باشد و فعلا ما هفتاد بستر داریم."

بیماران معتاد در این مرکز ضمن تداوی، از آموزش مهارت‌ های چون قالین ‌بافی، خیاطی، مهره ‌دوزی، آموزش قرآن کریم و سواد آموزی بهره مند می شوند.

مسوول این مرکز اما برگشت برخی زنان به اعتیاد را نگران کننده خواند و افزود که: "ما بیمارانی داشتیم که بعد از درمان، دوباره معتاد شدند".

بیماران تحت درمان در این مرکز از شهر مزارشریف، ولسوالی های دولت آباد و کلدار ولایت بلخ و همچنان ولسوالی آقچه ولایت جوزجان اند.

هرچند آمار دقیق زنان معتاد در ولایت بلخ مشخص نیست، اما خانم مهمند گفت که میزان استعمال مواد مخدر در میان زنان نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. او دلیل این کاهش را عدم دسترسی آسان به مواد مخدر خواند.

XS
SM
MD
LG